Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γέφυρα του Καρόλου (δ)




 ...συνέχεια από το προηγούμενο http://andromeda-mygalaxy.blogspot.gr/2014/02/blog-post_14.html
  
Τέταρτο και τελευταίο αφιέρωμα στη γέφυρα του Καρόλου, το οποίο στην ουσία επικεντρώνεται στην θέα που απολαμβάνει κανείς διασχίζοντας τη γέφυρα. Τα μέτωπα των όχθεων του ποταμού Vltava, είναι γεμάτα από περίτεχνα μπαρόκ κτίρια. Ο ποταμός αυτός έχει 430km από τα οποία τα 31 διασχίζουν την πόλη της Πράγας, χωρίζοντάς την σε δύο τμήματα. Η σύνδεση των δύο τμημάτων της πόλης γίνεται μέσω 18 στο σύνολο γεφυρών, εκ των οποίων η μία είναι και η γέφυρα του Καρόλου. Για πάρα πολλά χρόνια στο ιστορικό παρελθόν της πόλης η γέφυρα του Καρόλου ήταν και η μοναδική γέφυρα της πόλης, την οποία την προστάτευαν τρεις πύργοι, δύο στις άκρες τις γέφυρας και μία στην προέκταση αυτής και εντός του ιστορικού κέντρου. 


 Αυτό που παρατηρεί κυρίως ο επισκέπτης στον περίπατό του είναι οι νερόμυλοι που υπάρχουν στα στενά, δεξιά κι αριστερά από τη γέφυρα. Οι μύλοι αυτοί είναι συμπληρωματικές κατασκευές ενός μεγάλου πύργου του Old Town Water Tower, που εξυπηρετούσε για πολλά χρόνια τον εφοδιασμό των σιντριβανιών της πόλης με νερό. Ο πύργος αυτός μαζί με το συνοδευτικό του λευκό κτίριο πήραν την οριστική του μορφή στα τέλη του 19ου αι. ύστερα από πολλές περιπέτειες και προσθήκες. 


Old Town Water Tower
 Περιπετειώδης όμως ήταν και η ζωή της γέφυρας, η οποία σχεδιάστηκε και ανοικοδομήθηκε από τον αγαπημένο γερμανικής καταγωγής αρχιτέκτονα του Καρόλου, τον Peter Parler. Οι αλλεπάλληλες υπερχειλίσεις του ποταμού Vltava, ανάγκασαν τους συντηρητές της γέφυρας να απομακρύνουν τα αυθεντικά αγάλματα από εκεί και να τα αντικαταστήσουν με αντίγραφα.












Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Fanζειν

Ένα ευτράπελο μπορεί να σταθεί αφορμή για να έρθεις αντιμέτωπος με πολύ σοβαρά κοινωνικά θέματα. Το δικό μου ευτράπελο που στάθηκε και αφορμή για να στείλω συμμετοχή στης Αριστέας, σχετίζεται με την συμπεριφορά και την αυτοέκφραση και συγκεκριμένα με τον τρόπο με τον οποίο κάποιος/α εκφράζει την ερωτική του διάθεση. Λογικό και ανθρώπινο οι χώροι διασκέδασης να συνδέονται κυρίως με την αναζήτηση ερωτικού συντρόφου. Το πώς όμως κάποιος ή κάποια θα επιλέξει να δείξει ότι είναι διαθέσιμος ή διαθέσιμη πάντα με προβλημάτιζε.   Πείτε με συντηρητική, κομπλεξική ή όπως αλλιώς θέλετε αλλά αφήστε με να θεωρώ πως το νούμερο ένα προσόν σε έναν άνθρωπο είναι το κυμπαριλίκι του. Η αρχοντιά του δηλαδή και η αξιοπρέπεια του, το μέτρο και οι ισορροπίες που κρατάει σε όλα τα πράματα. Τα άκρα πάντα με τρόμαζαν. Ανέκαθεν με τρόμαζαν οι σεμνότυφοι άνθρωποι, ανέκαθεν με τρόμαζαν και οι αχαλίνωτοι άνθρωποι. Μα θα μου πεις οι άνθρωποι είναι   πιεσμένοι, οι καιροί είναι αλλοπρόσαλλοι , οι σχέσε...

Ένα αγόρι

 Ένα αγόρι θέλει να γίνει ποιητής, να μιλά για την αγάπη Ένα αγόρι θέλει να πατήσει στα σύννεφα, να νιώσει το σώμα του να ελαφραίνει Να ξαπλώσει πάνω στη δροσερή χλόη  Να αποκοιμηθεί με το κελάηδημα των πουλιών Να χτενίσει τα μαλλιά της αγαπημένης του. Ένα αγόρι θέλει κόψει ένα τριαντάφυλλο και να το βάλει στο βάζο Να κεντήσει μια καρδιά και να την κάνει δώρο Να μαζέψει κοχύλια σε ένα ακρογυάλι  Να γράψει στην άμμο ένα σ΄αγαπώ Κι αυτή είναι η συμμετοχή μου για τη  Μίνι Σκυτάλη#1  της Μαίρης με φωτογραφία κλήρωσης τη Νο4 Ενώ λίγες μέρες νωρίτερα είχα μια ''Ελεύθερη πτώση'' για το δρώμενο των  Γνωμικών   Φοβάμαι τον κόσμο, θυμάμαι είχα πει στον ψυχολόγο. Φοβάμαι να αναμετρηθώ με τον κόσμο,να μπω σε μια παρέα και να συμμετέχω στις συζητήσεις, να βγω ένα ραντεβού, να πάω σε μια συνέντευξη. Φοβάμαι πως θα τους είμαι βάρος, πως θα σπαταλήσω το χρόνο τους. Είναι τόσο πολλοί ωραίοι και ενδιαφέροντες άνθρωποι εκεί έξω. Άνθρωποι που ξέρουν να συμπεριφερθούν, να ...

Αυτοπροστασία

  Σε συνέχεια με την προηγούμενη πόσο συχνά καταπιέζουμε τον εαυτό μας για να είμαστε συμπεριληπτικοί. Τα συναισθηματικά ξεσπάσματα όταν δεν είναι κανόνας είναι πράξη αυτοσεβασμού και αυτοπροστασίας. Την στιγμή που νιώθουμε πνιγμένοι δεν γίνεται να βάλουμε σε δεύτερη μοίρα τον εαυτό μας. Όλοι μας δικαιούμαστε έναν ζωτικό χώρο μέσα στον οποίο ορίζουμε ο ίδιοι τις αντοχές μας. Αν η Περσεφόνη για παράδειγμα είναι σπουδαίο άτομο αλλά η παρουσία της μας είναι επιβαρυντική ακόμα και για λόγους που δεν βγάζουν νόημα δε θα πρέπει να καταπιέσουμε την ανάγκη μας να την κρατήσουμε μακριά. Μπορεί τη στιγμή του ξεσπάσματος μας να μην είμαστε κατανοητοί αλλά είναι η στιγμή της μετάβασης από μία ανισόρροπη κατάσταση σε μια νέα που θα πάρει χρόνο για να μορφοποιηθεί. Σε αυτό το στάδιο κάποιες επιφανειακές συναναστροφές θα τερματίσουν και κάποιοι ουσιαστικοί δεσμοί θα πάνε ακόμα πιο μακριά. Όμοια και κάποιες συνήθειες και συμπεριφορές. Ακόμα και το ίδιο το σώμα θα αλλάξει. Η όψη μας, η βιολογία μας...