Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αύγουστος...


Αυτό που όλοι τρελαίνονται με τον Αύγουστο ποτέ δεν μπόρεσα να το καταλάβω.  Οκ ναι, είναι ο
μήνας που οι περισσότεροι την κάνουν για διακοπές. Αλλά πλέον δεν μπορούμε να βασιζόμαστε σε τέτοιες πολυτέλειες.

Σαν παιδί της πόλης που ήμουν, χωρίς παραθεριστικό σπίτι στο χωρίο, τα καλοκαίρια μου με ελάχιστες λαμπρές εξαιρέσεις ήταν πάντα μακριά και μοναχικά. Εδικά όμως ο Αύγουστος ήταν και παραμένει πάντα ο πιο μελαγχολικός μήνας του Καλοκαιριού. Ερημωμένη πόλη, κλειστά μαγαζιά, παρέες εξαφανισμένες... Βέβαια πλέον είμαι κι εγώ μια μονίμως εξαφανισμένη από προσώπου γης, μιας και η αποκέντρωση με τράβηξε μακριά από τα εγκόσμια τα τελευταία χρόνια..

Το θέμα είναι ότι ο Αύγουστος με πνίγει, ίσως γιατί είναι ο τελευταίος μήνας της χρονιάς. Ε;;;;; Καλέ τι λες; Ο Δεκέμβρης είναι ο τελευταίος μήνας του χρόνου. Οκ ναι ημερολογιακά ο Δεκέμβρης είναι ο 12ος μήνας αλλά ο Αύγουστος είναι ο τελευταίος μήνας του λειτουργικού έτους. Το Σεπτέμβρη γίνονται όλες οι ενάρξεις. Από τα τέλη Αυγούστου επιστρέφει κάθε κατεργάρης στον πάγκο του και όλα φτου κι από την αρχή. Άντε καλά είναι που τον άλλο μήνα έχω και τα γενέθλιά μου και θα βαρύνει η καμπούρα μου με έναν ακόμα χρόνο στην πλάτη. Σας είπα ότι δε θέλω να μεγαλώσω;;; Δε θέλω! Αλλά οι νόμοι της φύσης με ξεπερνούν...


Αύγουστος και όλα τα τραγούδια μιλούν για φεγγάρια, έρωτες, ακρογιαλιές. Ο Αύγουστος που θυμίζει πάντα το κλασσικό μυθιστόρημα της Μαργαρίτας Λυμπεράκη ''Τα ψάθινα καπέλα'', ένα από τα πρώτα βιβλία που διάβασα στη ζωή μου, όσο πήγαινα ακόμα σχολείο. Ήταν παραγγελιά της καθηγήτριας μου και από όσο θυμάμαι δε μου είχε αρέσει καθόλου. Ήμουν πολύ μικρή τότε και τα παντρολογήματα των ηρωίδων δε με είχαν συγκινήσει και πολύ! Αργότερα όμως όταν βγήκε η μεταφορά της ιστορίας στην τηλεόραση, ένα καλοκαιράκι σαν κι αυτό, έκατσα και είδα όλα τα επεισόδια ετεροχρονισμένα και κάτι σκίρτησε μέσα μου. Η ομορφιά της μεταπολεμικής περιόδου, με το εκλεπτυσμένο γούστο της εποχής. Τα μαγαζιά με της αρχοντικές αντίκες και τις πορσελάνες, τα αέρινα φορέματα με τις λευκές δαντέλες, τους σικάτους νέους με τα λινά γιλέκα και τις τιράντες, τα κρυστάλλινα πιατάκια με το γλυκό του κουταλιού και τις σπιτικές λεμονάδες. Και οι ατελείωτες ξαστεριές στους ολόχρυσους κάμπους της απάτητης ακόμα από το τσιμέντο Αθήνας. Ταυτίστηκα με την απροσάρμοστη Κατερίνα που δεν την χωρούσε ο τόπος και έπαιρνε κάθε μέρα τους δρόμους για να απαλύνει την πλήξη της.


Τα καλοκαίρια είναι όμορφα μονάχα με βιβλία και δροσιστικά ροφήματα. Λεμονάδες, βυσσινάδες, υποβρύχια, παγωμένους καφέδες. Το δικό μου καλοκαίρι δεν είναι ανέμελο, έχει ευθύνες και μελέτη. Οκ τα απογεύματα κάνω πάντα ένα μεγάλο διάλειμμα για καφέ στο μπαλκόνι. Δεν έχω παράπονο η αποκέντρωση έχει και τα καλά της. Μπορεί να μην έχουμε θάλασσα αλλά έχουμε ανοιχτωσιά. Να σήμερα πέρασε ένας αετός πάνω από το σπίτι μας. Ήταν αρκετά μεγαλούτσικος κι έκανε και κάτι ωραία αεροπλανικά!  Πρώτη φορά είδα στη ζωή μου αετό να πετάει! Ανατρίχιασα!


Για την ώρα αυτά. Σας κούρασα με σκόρπιες θερμοπληκτικές σκέψεις. Είναι η ώρα του καφέ. Πάω για το μεγάλο διάλειμμα της μέρας... Τα σκυλάκια μου κι εγώ σας χαιρετούμε! Α την Κατίνα δεν την ξέρετε... είναι το αλητάκι της γειτονιάς και η μεγάλη μου αγάπη!


Σχόλια

  1. Ο Αυγουστος μου θυμίζει τις εποχές που βρισκόμασταν με φίλους σε ένα άτυπο ραντεβού στην Πρέβελη της Κρήτης.. άφραγκοι και ταλαιπωρημένοι απ τα νησιά να περιμένουμε τον τρύγο στις Αρχάνες..
    Άλλες εποχές..

    Την καλημέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μοιραζόμαστε ακριβώς τις ίδιες απόψεις για τον Αύγουστο Χριστίνα μου!
    Δεν τον είχα ποτέ σε συμπάθεια! Αλλά κοίτα να δεις που φέτος νιώθω εντελώς διαφορετικά! Επειδή ίσως δεν μου βγήκαν καλά Ιούνιος-Ιούλιος νιώθω ότι τώρα αρχίζει το καλοκαίρι μου!!!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε μααα! Εσύ όμως θα κάνεις τα κουμάντα σου να περάσεις καλά και να φτιάξεις καινούρια ντεκουπάζ. Βάλλε και μοντέρνα μοτίβα!

      Διαγραφή
  3. Ο Αύγουστος είναι κ ο τελευταίος μήνας του βυζαντινού-εκκλησιαστικού έτους, καθώς ο Σεπτέμβρης είναι ο πρώτος, άρα καλά τα λες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι!! Το είχα κατά νου αυτό και μου φαίνεται πιο λογικό γιατί είναι πιο κοντά στους βιορυθμούς μας και την ρουτίνα μας.

      Διαγραφή
  4. Να μου κάνετε τη χάρη κι εσύ και η από πάνω!
    Μια χαρά μήνας είναι ο Αύγουστος γιατί έχω τα δικά μου γενέθλια.
    Φέτος κλείνω τα 27 (όπως κάθε χρόνο).
    Το μόνο μελανό του σημείο είναι οι πολλές πυρκαγιές (φτου κακά) που βάζουν οι πανηλίθιοι και τα καθάρματα.
    Σε πείσμα σας λοιπόν: ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ & ΚΑΛΟ ΑΥΓΟΥΣΤΟ.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχα Α κι εγώ τα τελευταία χρόνια κλείνω τα 25! Όταν θα σταματήσω να πείθω θα αλλάξω νούμερο!χαχαχα. Πυρκαγιές, φόλες, κλοπές, τροχαία.. Μωρέ όλοι οι μήνες είναι ωραίοι αρκεί να κάνεις αυτό που αγαπάς. Αν έχεις αγκαρίες πώς να τσουλίσει το πράγμα;;;

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Αν είσαι φίλος καλοδεχούμενος, αν ήρθες να σπαμάρεις σκέψου το ξανά!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Secret Santa 2022

  Στην εκπνοή του χρόνου σας εύχομαι ολόψυχα Χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2023 με δύναμη και δημιουργικότητα. Τα τελευταία χρόνια οι δραστηριότητές μου έχουν μετακυλιστεί στο instagram  @kristi_petaloti  και στο youtube  Kristi Petaloti . Παρ' όλα αυτά είναι συγκινητικό που κάποιοι παλιοί φίλοι συνεχίζετε να με τιμάτε με την παρουσία σας και τη σκέψη σας. Θαυμάζω το μεράκι σας να κρατάτε την παράδοση και να διοργανώνετε ακόμα δράσεις.  Η Γατόσφαιρα θα μείνει για πάντα ανοιχτή έστω και για κάποιες σποραδικές αναρτήσεις. Παραμένει το πρώτο μου σπιτικό, το σημείο έναρξης πολλών ωραίων πραγμάτων και μπορεί στο μέλλον αν αλλάξει κάτι στην διάρθρωση του Blogger ή και του Wordpress να με βολέψει να γίνω ξανά τακτικότερη.  Όπως φανερώνει και ο τίτλος της ανάρτησης έχουμε μυστικό Άγιο Βασίλη μια δράση θεσμό της βλογκογειτονιάς μας που συντονίζει κάθε χρόνο ακούραστη η αγαπημένη μας Μαριλένα  marilenaspotofart . Ο δικός μου μυστικός Άγιος Βασίλης είναι η Σμαραγδούλα μας  smaragdenia-roul

Σκέψεις ενηλικίωσης

  Πόσες φορές ενηλικιώνεται ο άνθρωπος; Όσες χρειάζεται θα πω. Στα είκοσι παίρνεις για πρώτη φορά την ελευθερία στα χέρια σου, μια ελευθερία που την παρανοείς και την ξοδεύεις αλόγιστα. Θέλεις να ζήσεις και να δοκιμάσεις πράγματα και λες σε όλα ναι κι αυτά τα ναι μια μέρα σε εκδικούνται. Ευτυχώς όμως έρχεται η δεύτερη ενηλικίωση εκεί κοντά στα σαράντα που σου λέει πως ήρθε η ώρα μάθεις να διαχειρίζεσαι αυτήν την ελευθερία προς όφελός σου. Το καμπανάκι του χρόνου και της νιότης που θα αρχίσει να σε εγκαταλείπει σου θυμίζουν ότι δεν χρωστάς σε κανέναν τίποτα παρά μόνο στον εαυτό σου. Χρωστάς τις βόλτες που σε ευχαριστούν με τον τρόπο που εσύ γουστάρεις. Χρωστάς τις ώρες ανάπαυσης χωρίς να πρέπει να δώσεις λογαριασμό σε κανέναν. Χρωστάς τους φίλους που σου δίνουν χαρά και χαμόγελα και όχι εκείνους που θα σε ψυχοπλακώσουν.  Στον κόσμο που ζούμε οι εξουσίες χρειάζονται στρατιώτες. Εκκλησία, Κράτος, Επαναστάσεις όλοι χρειάζονται στρατιώτες να αγωνιστούν για λογαριασμό τους. Η Εκκλησία θέλει

Secret Santa 2023

 Η ανάρτηση μου στο ιστολόγιο μου κατέληξε να είναι μια ετήσια πλέον παράδοση. Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι οι οπτικοακουστικές πλατφόρμες με έχουν κερδίσει και η Γατόσφαιρα παραμένει για συναισθηματικούς λόγους.  Ένα μεγάλο ευχαριστώ στη φίλη Ιωάννα από το ιστολόγιο Συννεφάκι και τα όμορφα δωράκια που μου έστειλε http://kloanna.blogspot.com/ Κι ένα ακόμη ευχαριστώ στην αγαπημένη μας οικοδέσποινα Μαριλένα που μας συντονίζει κάθε χρόνο και μπαίνει πάντα στον κόπο και τα έξοδα να μας στέλνει αναμνηστικά δωράκια. https://marilenaspotofart.wordpress.com/ Εύχομαι σε όλες και όλους καλή κι ευλογημένη χρονιά κι όλη η ευγένεια που διαθέτετε να σας έρχεται πίσω στο πολλαπλάσιο. Για τους πιο ορεξάτους φίλους στο κανάλι μου δείχνω τα δωράκια αναλυτικότερα