Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Mείζων δε τούτων η αγάπη


Μας κάλεσε η Αλεξάνδρα να ξεκινήσουμε έναν πολιτικό διάλογο για το πώς οραματιζόμαστε την ιδανική πολιτεία. Έναν διάλογο που δεν θα εξαντληθεί σε μία ανάρτηση αλλά θα επεκταθεί σε περισσότερες και ευχής έργον να εξελιχθεί και σε ένα συλλογικό ιστολόγιο.

Ξεκινάω με τη σκέψη πως πολιτεία =κοινωνία και καθότι μια κοινωνία απαρτίζεται από διακριτά πρόσωπα, με ξεχωριστή ταυτότητα το καθένα, δεν μπορεί παρά η πολιτική του ή η πολιτειακή του αν θέλετε θέση, να αποτελεί προέκταση του ψυχισμού και της ιδιοσυγκρασίας του.

Η δική μου ιδιοσυγκρασία δεν είναι τόσο διαλεκτική, όσο καρδιακή. Πέρα από αυτά που βλέπω και ακούω, είναι αυτά που νιώθω. Κι αυτά που νιώθω δεν πηγάζουν ούτε από πεποιθήσεις, ούτε από αντιλήψεις αλλά από βιώματα και  καθαρή εσωτερική παρόρμηση. 


Πάντα στο ερώτημα του ποια τέλος πάντων είναι η ιδανική κοινωνία και πως κατακτιέται αυτή, στο μυαλό μου ηχεί μία λέξη: Η Αγάπη!

Ακόμα κι αν μαζέψουμε τα καλύτερα μυαλά, τους πιο δραστήριους ανθρώπους, τους πιο αγωνιστικούς και μαχητικούς, χωρίς Αγάπη η κοινωνία δεν αλλάζει!

Βρέθηκα σε κύκλους πολιτικούς, κύκλους ιδεολογικούς, πού κόμπιαζαν στις λέξεις, στα πώς και τα γιατί. Που παρά την καλή θέληση για έναν καλύτερο κόσμο, αναλώνονταν σε προσωπικές μικρότητες, πνευματικούς ελιτισμούς και δογματισμούς. Κι αυτό γιατί πολύ απλά έλειπε η Αγάπη!

Βρέθηκα σε "κύκλους'' εκκλησιαστικούς, κύκλους ενάρετους, που ξεχείλιζαν από θεολογίες, από διδαχές και συμβουλές. Που και πάλι παρά την καλή θέληση για έναν καλύτερο κόσμο, αναλώνονταν κι αυτοί σε μικρότητες, σε ηθικισμούς, σε πνευματικούς ελιτισμούς και δογματισμούς. Και συνειδητοποίησα πως κι από εκεί έλειπε η Αγάπη.

Και φυσικά μεταξύ αυτών των δύο χώρων κυριαρχούσε παραδοσιακά μία αντιπαλότητα. Μία εντύπωση πως η μία κλίση αναιρεί και προσβάλλει την άλλη. Λογικό γιατί παρεμβαίνει στη μέση το γόητρο και η υπερηφάνεια. Παρεμβαίνει ο δογματισμός.

(πάντα υπάρχουν και οι λαμπρές, οι λαμπρότατες εξαιρέσεις.)

Μέχρι που για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα ετών, αφέθηκα,χωρίς να αναζητώ απαντήσεις σε επιχειρήματα και ιδέες αλλά σε συναισθήματα. Και τότε ήρθε στη ζωή μου η  Μπλε ταινία του Κισλόφσκι κι άκουσα τον Ύμνο της Αγάπης μελοποιημένο και ερμηνευμένο μέσα από μία απλή καθημερινή ανθρώπινη ιστορία πόνου της διπλανής πόρτας. Απελευθερωμένο από το ασήκωτο βάρος των επιβλητικών και δεικτικών κηρυγμάτων. Απελευθερωμένο από το ένδυμα του καθωσπρεπισμού και της μισαλλοδοξίας.

Γνώρισα ξανά τον Ύμνο της Αγάπης μέσα από την ψυχή ενός καλλιτέχνη και συνειδητοποίησα πόσο αβίαστα τελικά μιλάνε τα μεγάλα νοήματα στις καρδιές μας.


''Αν ξέρω να μιλώ όλες τις γλώσσες των ανθρώπων και των αγγέλων, αλλά δεν έχω αγάπη, τότε έγινα σαν ένας άψυχος χαλκός που βουίζει ή σαν κύμβαλο που ξεκουφαίνει με τους κρότους του. 
Και αν έχω το χάρισμα να προφητεύω και γνωρίζω όλα τα μυστήρια και όλη τη γνώση, και αν έχω όλη την πίστη, ώστε να μετακινώ με τη δύναμη της ακόμη και τα βουνά, αλλά δεν έχω αγάπη, τότε δεν είμαι τίποτε απολύτως.
Και αν πουλήσω όλη την περιουσία μου για να χορτάσω με ψωμί όλους τους φτωχούς, και αv παραδώσω το σώμα μου για να καεί, αλλά αγάπη δεν έχω, τότε σε τίποτε δεν ωφελούμαι.
Η αγάπη είναι μακρόθυμη, είναι ευεργετική και ωφέλιμη, η αγάπη δε ζηλεύει, η αγάπη δεν ξιπάζεται (= δεν καυχιέται), δεν είναι περήφανη, δεν κάνει ασχήμιες, δε ζητεί το συμφέρον της, δεν ερεθίζεται, δε σκέφτεται το κακό για τους άλλους, δε χαίρει, όταν βλέπει την αδικία, αλλά συγχαίρει, όταν επικρατεί η αλήθεια. Όλα τα ανέχεται, όλα τα πιστεύει, όλα τα ελπίζει, όλα τα υπομένει.Η αγάπη ποτέ δεν ξεπέφτει''
Για μένα δεν θα υπάρξει ποτέ αληθινά καλή κοινωνία, χωρίς Αγάπη. Και προσέξτε, με αυτό το Ευαγγελικό απόσπασμα δεν υπονοώ πως πρέπει ξαφνικά όλοι οι άνθρωποι να αρχίσουν να πιστεύουν στο Θεό, τσούκου! (αυτό είναι ατομικό δικαίωμα) Υπογραμμίζω όμως πως όλοι οι άνθρωποι πρέπει να αρχίσουμε να πιστεύουμε στην Αγάπη
Καμία πολιτεία δεν μπορεί να προοδεύσει και να εξελιχθεί με την παγιωμένη λογική της επικράτησης κάποιων ιδεολογιών και πολιτικών συστημάτων. Χαθήκαμε από το πολύ το διάβασμα και την αποστήθιση κι αντί να μορφωνόμαστε παραμορφωνόμαστε. 
Λοιπόν σήμερα έβαλα απλώς την προσωπική μου πινελιά στην έννοια της πολιτείας. Έδωσα περισσότερο το στίγμα μου σαν ομιλήτρια κι αφέθηκα στα συναισθήματά μου. Αν και πρακτικότατος άνθρωπος δεν είμαι πραγματίστρια. Αδυνατώ να περιοριστώ μονάχα στον κόσμο των φαινομένων. Οι υπαρξιακές και πνευματικές  μου αναζητήσεις έχουν ζυμωθεί με τις κοινωνικοπολιτκές μου ανησυχίες. 

Συνεπώς το ζήτημα είναι αν γίνομαι αποδεκτή σαν πολιτική ομιλήτρια ή αν παίρνω Χ σαν αλαφροΐσκιωτη νεανίδα. 
Καλημέρα!!!! 




Σχόλια

  1. Καλημέρα Χριστινάκι!!!
    Μακάρι οι πολιτικοί μας να σκέφτονταν λιγάκι σαν εσένα....!
    Πραγματικά όταν έχουμε μέσα μας αγάπη και συμπεριφερόμαστε και στους άλλους με αγάπη μπορούμε να αλλάξουμε όλο τον κόσμο...μπορούμε να κάνουμε θαύματα!
    Φιλιά πολλάαααα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω εγώ σήμερα είδα έναν στις προγραμματικές δηλώσεις...κι εμείς οι πολίτες να γίνουμε λίγο πιο κοινωνικοί! Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Με δύσκολα πράγματα καταπιάνεστε! Ιδανική Πολιτεία! Είναι μια διαρκής αναζήτηση. Μαζί με την αγάπη που την ψηφίζω, θα πρόσθετα τη δικαιοσύνη. Κάπου αυτά μπορεί και να ταυτίζονται, κάπου όχι. Πάντως εμπίπτουμε στην περιοχή του ανθρωπισμού όπου και ο Χριστιανισμός έχει βάλει το λιθαράκι του.

    Καλή υπόλοιπη Κυριακή :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι αυτό είναι φιλοσοφικό ερώτημα αν η δικαιοσύνη εμπεριέχεται στην αγάπη, ίσως όχι πάντα, γιατί όταν αγαπάς ενίοτε να κάνεις και τα στραβά μάτια.. Νομίζω πως ο ανθρωπισμός ορίζει τη διάκριση,διαφορετικά οι νόμοι γίνονται πολύ σκληροί για την κοινωνία.

      Ευχαριστώ πολύ για το πέρασμα!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα ομορφιά μου! Αν οι αλαφροϊσκιοτες νεανίδες μιλούσαν σαν εσένα τις προτιμώ από τις πολιτικές διανοούμενες ομιλήτριες.
    Αγάπη είναι το μείζον της εποχής μας, γιατί και εμείς οι ίδιοι που μιλάμε γι'αυτή, σίγουρα κάποιες στιγμές-ίσως τις περισσότερες- κινηθήκαμε χωρίς αυτή.
    Αν όλοι λειτουργούσαμε με αγάπη-όπως λέει και ο εν ζωή γέροντας Γαβριήλ- δεν θα χρειάζονταν αστυνομίες, δεν θα υπήρχαν πολέμοι, δεν θα υπήρχε ο στρατός γιατί θα τηρούσαμε όλοι την εντολή του Θεού 'Αγάπα αδερφόν ως εαυτόν", γίνεται να σκοτώσεις τον εαυτό σου;
    Καλημέρα, καλή εβδομάδα με πολύ αγάπη σου εύχομαι κοριτσάκι μου όμορφο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χα ναι την ξεχνάμε για λίγο όταν μουλαρώνουμε :))) Περιμένω νέα σου! Μη νομίζεις πως θα μου γλιτώσεις!!! Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  4. Πρώτα θα σ' ευχαριστήσω από καρδιάς για την ανταπόκριση!
    Και θα τονίσω ότι κάλεσμά να περιγράψουμε τον κόσμο που ονειρευόμαστε έχει αποκλειστικό σκοπό να ανοίξουμε ένα διάλογο κι όχι να κρίνουμε, οπότε εγώ σε αποδέχομαι ως έναν άνθρωπο που μιλάει ανθρώπινα!!!

    Οι μεταφυσικές μου ανησυχίες μπορεί να μην είναι τόσο αναπτυγμένες, Χριστίνα μου, όμως πάντα ακούω και φορές συμφωνώ με σκέψεις που προκύπτουν από τέτοιες ανησυχίες, τουλάχιστον σε αυτό δεν έχω παρωπίδες.

    Αυτό που νιώθουμε είναι το πιο σημαντικό, μας ακολουθεί συνέχεια και αυτό γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης, πώς να μην αναφερθείς σε αυτό, λοιπόν;

    Η πρώτη ανάρτηση είναι πραγματικότητα και είναι της... αγάπης!!!!

    Μια εβδομάδα γεμάτη αγάπη εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου άρεσε πολύ η ιδέα σου και ξέρεις ότι θα ανταποκριθώ σε κάθε περαιτέρω προσπάθεια. Ας πούμε πως αυτή η ανάρτηση είναι το βιογραφικό μου! :))) Καλημέρες!!!

      Διαγραφή
  5. Να σου πω... Αν είναι να γράφεις τόσο εμπεριστατωμένα κείμενα και να μη μας αφήνεις να προσθέτουμε λέξη, να μας ειδοποιείς.
    Τώρα εγώ τι να σχολιάσω; Τι είναι αυτό που δεν είπες;
    Συμφωνώ μέχρι κεραίας!
    Και ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ για τις σκέψεις σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ααα πρώτη φορά ακούω την έκφραση ''συμφωνώ μέχρι κεραίας''

      Νομίζω Πέτρο πως μετά τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυριακής, θα είδες πολλούς κάτω στα έδρανα που από γινάτι και μόνο στραβομουτσούνιαζαν με ότι άκουγαν ή ακόμα χειρότερα έλειπαν.. και γι αυτούς χτυπούσε περισσότερο η καμπάνα.

      Διαγραφή
  6. Υγεια, αγάπη , σύνεση και μόρφωση! Δεν πρέπει να μας παρασύρουν οι Σειρηνες και να μας αποπροσανατολίζουν. Δεν πρέπει να σκεφτομαστε ατομικα. Απο τις λιγες ταινιες που εχω δει αυτες του Κισλόφκσι. Ο πραισνερ υπέρτατος! Καλό ξημέρωμα!
    Φιλια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δες και τις άλλες, είναι ωραίος ο τύπος δεν έχει ασυναρτησίες στις ταινίες του!
      Φιλάκια κοριτσάκι μου!

      Διαγραφή
  7. Πολλοί ευστοχες οι σκέψεις σου Χριστίνα μου!!! Και μπαίνουν ακριβώς στην καρδιά κάθε προβλήματος !!! Με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνη σε όλα!!! Καλό σου βράδυ!!! Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Ιωάννα μου! Χαίρομαι που συναντιόμαστε! Καλή εβδομάδα κορίτσι μου!

      Διαγραφή
  8. αλαφροϊσκιωτη καθόλου Χριστίνα μου. Μια χαρά τα λες, χωρίς ανιδιοτελή αγάπη δεν προχωράμε ούτε ως άτομα ούτε ως κοινωνία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χριστίνα μου, κάθε τοποθέτηση πάνω σε τέτοια ζητήματα δεν έχει σκοπό να τα "κρίνει". Είναι απόψεις σου, απαιτούν τον δέοντα σεβασμό. Εκείνο που εμείς μπορούμε να κάνουμε είναι να τοποθετηθούμε απέναντί τους.
    Δεν θεωρώ ότι μια "ουδέτερη" ουμανιστική άποψη ή προσέγγιση της έννοιας "αγάπης" είναι δυνατή να χαρακτηρίζει μια Πολιτεία στη δομή της.
    Η Έννοια της Αγάπης ναι χαρακτηρίζει ανθρώπινες σχέσεις και τρόπο ζωής αλλά την συγκρότηση μιας κοινωνίας δεν μπορεί να την ορίσει μια ουδέτερη συναισθηματική προσέγγιση.
    Και τούτο γιατί η δομή μιας Πολιτείας πατάει σε σχέσεις παραγωγής, σε σχέσεις εξουσίας, εξάρτησης και νομής παραγομένου πλούτου.
    Εκεί πρέπει λοιπόν να σταθούμε προθύστερα σε άλλους καθορισμούς.
    Εξαίρετη η δουλειά σου, η σκέψη σου και η συμμετοχή σου Χριστίνα στο έτσι και αλλιώς δύσκολο αυτό πόνημα της Αλεξάνδρας και θα έχουμε πολύ χρόνο μπροστά για να σταθούμε περαιτέρω.
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Γιάννη μου! Σειρά έχουν οι απόψεις για την οργάνωση και τον συντονισμό μίας χώρας. Αυτό κι αν είναι ατελείωτο θέμα. :)) Θα το πιάσουμε κι αυτό όμως!

      Καλή εβδομάδα! Φιλάκια στο σκυλούκο, περιμένουμε φωτογραφίες!!!

      Διαγραφή
  10. Μόνο να συμφωνήσω μπορώ κοριτσάκι!Μεγάλα θέματα και δύσκολα που ιδανικά θα ήταν όλα τέλεια αν σκέφτονταν όλοι όπως εσύ! Καλή εβδομάδα^^

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ο ένας παρασέρνει τον άλλον. Προσπαθούμε και επενδύουμε στο θαύμα!

      Διαγραφή
  11. Αγάπη δικαιοσύνη ισότητα & ελευθερία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελευθερία-ισότης- αδελφότης δηλαδή η συναδελφοσύνη είναι μία άλλη λέξη για την αγάπη!

      Διαγραφή
  12. Αν και ο Πέτρος ζωγράφισε όπως πάντα, εγώ θα προσθέσω "για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολύ", διότι μόνο με την αλλαγή όλων μας -και το εννοώ- θα υπάρξει φως στο τούνελ, αλλιώς....μόνο το τρένο! Είσαι και πολύ αστέρι ομορφιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Αν είσαι φίλος καλοδεχούμενος, αν ήρθες να σπαμάρεις σκέψου το ξανά!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Secret Santa 2022

  Στην εκπνοή του χρόνου σας εύχομαι ολόψυχα Χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2023 με δύναμη και δημιουργικότητα. Τα τελευταία χρόνια οι δραστηριότητές μου έχουν μετακυλιστεί στο instagram  @kristi_petaloti  και στο youtube  Kristi Petaloti . Παρ' όλα αυτά είναι συγκινητικό που κάποιοι παλιοί φίλοι συνεχίζετε να με τιμάτε με την παρουσία σας και τη σκέψη σας. Θαυμάζω το μεράκι σας να κρατάτε την παράδοση και να διοργανώνετε ακόμα δράσεις.  Η Γατόσφαιρα θα μείνει για πάντα ανοιχτή έστω και για κάποιες σποραδικές αναρτήσεις. Παραμένει το πρώτο μου σπιτικό, το σημείο έναρξης πολλών ωραίων πραγμάτων και μπορεί στο μέλλον αν αλλάξει κάτι στην διάρθρωση του Blogger ή και του Wordpress να με βολέψει να γίνω ξανά τακτικότερη.  Όπως φανερώνει και ο τίτλος της ανάρτησης έχουμε μυστικό Άγιο Βασίλη μια δράση θεσμό της βλογκογειτονιάς μας που συντονίζει κάθε χρόνο ακούραστη η αγαπημένη μας Μαριλένα  marilenaspotofart . Ο δικός μου μυστικός Άγιος Βασίλης είναι η Σμαραγδούλα μας  smaragdenia-roul

Σκέψεις ενηλικίωσης

  Πόσες φορές ενηλικιώνεται ο άνθρωπος; Όσες χρειάζεται θα πω. Στα είκοσι παίρνεις για πρώτη φορά την ελευθερία στα χέρια σου, μια ελευθερία που την παρανοείς και την ξοδεύεις αλόγιστα. Θέλεις να ζήσεις και να δοκιμάσεις πράγματα και λες σε όλα ναι κι αυτά τα ναι μια μέρα σε εκδικούνται. Ευτυχώς όμως έρχεται η δεύτερη ενηλικίωση εκεί κοντά στα σαράντα που σου λέει πως ήρθε η ώρα μάθεις να διαχειρίζεσαι αυτήν την ελευθερία προς όφελός σου. Το καμπανάκι του χρόνου και της νιότης που θα αρχίσει να σε εγκαταλείπει σου θυμίζουν ότι δεν χρωστάς σε κανέναν τίποτα παρά μόνο στον εαυτό σου. Χρωστάς τις βόλτες που σε ευχαριστούν με τον τρόπο που εσύ γουστάρεις. Χρωστάς τις ώρες ανάπαυσης χωρίς να πρέπει να δώσεις λογαριασμό σε κανέναν. Χρωστάς τους φίλους που σου δίνουν χαρά και χαμόγελα και όχι εκείνους που θα σε ψυχοπλακώσουν.  Στον κόσμο που ζούμε οι εξουσίες χρειάζονται στρατιώτες. Εκκλησία, Κράτος, Επαναστάσεις όλοι χρειάζονται στρατιώτες να αγωνιστούν για λογαριασμό τους. Η Εκκλησία θέλει

Ένα αγόρι

 Ένα αγόρι θέλει να γίνει ποιητής, να μιλά για την αγάπη Ένα αγόρι θέλει να πατήσει στα σύννεφα, να νιώσει το σώμα του να ελαφραίνει Να ξαπλώσει πάνω στη δροσερή χλόη  Να αποκοιμηθεί με το κελάηδημα των πουλιών Να χτενίσει τα μαλλιά της αγαπημένης του. Ένα αγόρι θέλει κόψει ένα τριαντάφυλλο και να το βάλει στο βάζο Να κεντήσει μια καρδιά και να την κάνει δώρο Να μαζέψει κοχύλια σε ένα ακρογυάλι  Να γράψει στην άμμο ένα σ΄αγαπώ Κι αυτή είναι η συμμετοχή μου για τη  Μίνι Σκυτάλη#1  της Μαίρης με φωτογραφία κλήρωσης τη Νο4 Ενώ λίγες μέρες νωρίτερα είχα μια ''Ελεύθερη πτώση'' για το δρώμενο των  Γνωμικών   Φοβάμαι τον κόσμο, θυμάμαι είχα πει στον ψυχολόγο. Φοβάμαι να αναμετρηθώ με τον κόσμο,να μπω σε μια παρέα και να συμμετέχω στις συζητήσεις, να βγω ένα ραντεβού, να πάω σε μια συνέντευξη. Φοβάμαι πως θα τους είμαι βάρος, πως θα σπαταλήσω το χρόνο τους. Είναι τόσο πολλοί ωραίοι και ενδιαφέροντες άνθρωποι εκεί έξω. Άνθρωποι που ξέρουν να συμπεριφερθούν, να στηθούν, να περπατ