Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Όλγα



link

 Η Όλγα είναι ένα κορίτσι που μόλις έχει πατήσει τα τριάντα. Δεν έχει σπουδάσει κάτι, ούτε έχει δουλέψει ποτέ στη ζωή της. Ίσως να μην τελείωσε καλά, καλά και το σχολείο. Την γνώρισα πριν μερικά χρόνια όταν ήρθε να μείνει στην παλιά μου γειτονιά στην Άνω πόλη. Τα σπίτια μας ήταν σχεδόν αντικριστά. Κάθε φορά που έβγαινα στο δρόμο εκείνη με έβλεπε από το μπαλκονάκι της και φώναζε δυνατά: «Γεια σου Χριστίνα! Σ’ αγαπώ πολύ.» , «Γεια σου Όλγα μου! Κι εγώ σ’ αγαπώ!» της απαντούσα και πήγαινα στις δουλειές μου. 

 Καμιά φορά όταν έβγαινε κι εκείνη για τον περίπατό της, καθόμασταν στη γειτονιά και τα λέγαμε. Η άρθρωσή της ήταν πάντα λίγο ψευδή και πολλές φορές μου έπαιρνε λίγη ώρα για να την καταλάβω. Η αγαπημένη της συνήθεια ήταν να αγοράζει περιοδικά και να τρώει σοκολάτες και γαριδάκια. Αγόραζε περιοδικά μόδας για να χαζεύει τις φωτογραφίες με τις ωραίες κοπέλες που φορούσαν όμορφα φορέματα. «Τι όμορφη που είσαι κι εσύ Χριστίνα» μου έλεγε, μόνο που η Όλγα τους έβλεπε όλους τους ανθρώπους όμορφους. Αυτό ήταν το μεγάλο της χάρισμα. Κάθε φορά που συναντιόμασταν, με έπαιρνε στην αγκαλιά της και με έσφιγγε μέχρι να σκάσω. Ήταν πολύ δυνατή η Όλγα και ιδιαίτερα ευτραφής. «Σ’ αγαπώ πολύ Χριστίνα και να μην στεναχωριέσαι για τίποτα! Όλα θα πάνε καλά, θα το δεις! Εγώ το ξέρω. Όλα θα πάνε καλά!» Αυτό μου το έλεγε συνέχεια, ακόμα κι όταν δεν υπήρχε κάποιος συγκεκριμένος  λόγος. 
 
link
Τις μέρες που δεν ήταν καλά η Όλγα δεν μιλούσε πολύ. Η αγκαλιά της ήταν πιο ασθενική και η φωνή της πιο υποτονική. «Μη μου μιλάς σήμερα πολύ Χριστίνα γιατί τα κορίτσια είπαν πως δεν είμαι καλά… Σήμερα είμαι επικίνδυνη.» μου έδινε ένα πεταχτό φιλί και κατηφόριζε για το πάρκο, να πάρει τον αέρα της. Όταν επέστρεφε, έλεγε κάποιες ασυναρτησίες. Είχε πολλές εμμονές και ψυχώσεις η Όλγα, κυρίως για πρόσωπα της τηλεόρασης που μεσουρανούσαν τη δεκαετία του 90. Προφανώς θα είχε γίνει κάτι πολύ σημαδιακό στη ζωή της τότε. Μια μέρα μου είχε πει πώς την είχε παρενοχλήσει ένας πολύ γνωστός παρουσιαστής και μου ζήτησε να το κρατήσω μυστικό. 

 Παρόλο όμως που τα δικά της τα θέματα τα μπέρδευε πολύ, τα δικά μου νέα τα θυμόταν όλα ένα προς ένα. Αν και δεν της έλεγα πολλές λεπτομέρειες, εκείνη τα συγκρατούσε πάντα στο μυαλό της και τα έβαζε σε μία σειρά. Ήξερε πως ζοριζόμουν με τις σπουδές μου και μου έλεγε να μην στεναχωριέμαι με το διάβασμα. Ήξερε πως είχα φύγει από το σπίτι και έστελνε πάντα χαιρετίσματα και ευχές στον άντρα μου. Ήξερε πράγματα που με μεγάλη επιμέλεια και αγάπη τα μνημόνευε.
 
link
 Η καλύτερή της μέρα ήταν όταν πήγαινε να δει την μητέρα της. Η μητέρα της ήταν μόνιμη τρόφιμος του ψυχιατρείου της Σταυρούπολης. Η Όλγα δεν κατάλαβε ποτέ πως ή μητέρα της ήταν άρρωστη. Πάντα μου έλεγε με πολύ μεγάλη φυσικότητα πως η μαμά της μένει απλά εκεί. «Η μαμά μου μένει στο νοσοκομείο στην Σταυρούπολη και σήμερα με αφήσανε να πάω να τη δω.» Η Όλγα μένει κι αυτή σε έναν μικρό ξενώνα για άτομα με ψυχικές ασθένειες. Παίρνει μια μικρή αναπηρική σύνταξη, την οποία την ξοδεύει όλη σε τσιγάρα, περιοδικά και σοκολάτες. Η διάγνωσή της λέει πως πάσχει από σχιζοφρένεια, κάτι σαν αυτό που είχε ο Russell Crowe  στο ‘Ενας υπέροχος άνθρωπος. Δεν ξέρει αν πολλά από αυτά που ζει μέσα στο μυαλό της είναι αληθινά ή όχι, αλλά όταν πρόκειται για ανθρώπους που αγαπά τα έχει πάντα τετρακόσια και η Όλγα έχει πολύ δυνατό ένστικτο και μπορεί να αναγνωρίζει τους καλούς ανθρώπους από μίλια μακριά.

 Πέρασαν αρκετούτσικοι μήνες από την τελευταία φορά που είδα την Όλγα.  Λίγο, οι υποχρεώσεις, λίγο τα προβλήματα και η απόσταση με απορρόφησαν για τα καλά. Σήμερα όμως την μνημόνευσα και ξέρω πώς έχω έναν πολύ σοβαρό λόγο για να επισκεφτώ στο άμεσο μέλλον την παλιά μου γειτονιά...

link

Σχόλια

  1. Η παλιά σου γειτονιά, Ανδρομέδα, είναι όμορφη! Έζησα κι εγώ για ένα φεγγάρι εκεί, αλλά δεν είχα την τύχη να συναντήσω την Όλγα. Βρήκα, μονάχα, ένα σύνθημα τοίχου, κάποτε, που θαρρώ πως αναφέρονταν ανθρώπους σαν κι αυτήν...
    "Η Άνω Πόλη είναι σαν παραμύθι", έγραφε!

    Ιδιαίτερα συγκινητικό!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ έχει ερημώσει πολύ η Άνω πόλη γενικά. Έκλεισαν τα περισσότερα συνοικιακά μαγαζάκια, έφυγαν οι παλιοί κάτοικοι. Πλέον επειδή την έζησα όταν ήταν στα πάνω της, μαυρίζει η ψυχή μου όταν περνάω από εκεί. Να σαι πάντα καλά Θωμά. Σ' ευχαριστώ μου περνάς από το ιστολόγιο.

      Διαγραφή
  2. Πολύ όμορφη και γεμάτη ευαισθησία ανάρτηση.
    Χαίρομαι πολύ που σε βρήκα!
    Καλημέρα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προσπαθώ καιρό τώρα να προστεθώ στο ιστολόγιο σου αλλά ο γκούγκλης μου λέει πως λυπάται μα δεν είναι δυνατόν... :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Τζίνα. Κι εγώ το παθαίνω με άλλα ιστολόγια αυτό. Είναι καθαρα θέμα της Google, αλλά θα το κοιτάξω κι εγώ μήπως φταίει κάτι άλλο.

      Διαγραφή
  4. Μένω πολύ κοντά στην Άνω Πόλη και πολλοί φίλοι μου μένουν εκεί.Τη βρίσκω όμορφη και μια από τις γειτονιές,που κρατάνε μια αυθεντικότητα.
    Η αλήθεια είναι πως δεν έχω έρθει σε επαφή με ανθρώπους,που πάσχουν από σχιζοφρένεια και δε γνωρίζω,πώς αυτή μπορεί να εκδηλώνεται σε κάθε άνθρωπο ή τι είναι αυτό,που τους οδήγησε σ' αυτή.Υπάρχει ένα πολύ ωραίο βιντεάκι στο youtube ''14 λεπτά στο μυαλό ενός σχιζοφρενή'' που πραγματεύεται το ζήτημα με εξαιρετικό τρόπο.
    Καλή συνέχεια Χριστίνα μου και καλό σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ το είδα το βιντεάκι που λες και σκιάχτηκα! Είναι γενετική πάθηση, κληρονομική και στον καθένα βγαίνει διαφορετικά. Ο πάσχον ζει σε παράλληλες πραγματικότητες και τις μπερδεύει μεταξύ τους.. Υπάρχουν και οι περιπτώσεις που κάποιος το παθαίνει από καταχρήσεις ουσιών. Κάποιοι βασανίζονται από αυτό που έχουν και κάποιοι το περνάν σαν μια αφασία. Οι υποδομές είναι που λείπουν. Καλή συνέχεια και σε σένα Ανθή μου!

      Διαγραφή
  5. Αφηγείσαι πολύ ωραία και οι φωτογραφιες που επέλεξες έδεσαν όμορφα με το περιεχόμενο!
    Ζητω η παλια μας γειτονια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Αριάδνη!!! Κι εσύ ανωπολίτισα; Ζήτω! Ζήτω! Να σαι καλά για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  6. αυτές οι όμορφες ψυχές βρίσκονται ήδη στο παράδεισο απλά μπερδεύονται με εμάς του γήινους που δεν έχουμε γευτεί ακόμα λίγο ουρανό,ούτε τους καρπούς του παραδείσου,γιαυτό και δεν μπορούμε να τους καταλάβουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Αν είσαι φίλος καλοδεχούμενος, αν ήρθες να σπαμάρεις σκέψου το ξανά!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Secret Santa 2022

  Στην εκπνοή του χρόνου σας εύχομαι ολόψυχα Χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2023 με δύναμη και δημιουργικότητα. Τα τελευταία χρόνια οι δραστηριότητές μου έχουν μετακυλιστεί στο instagram  @kristi_petaloti  και στο youtube  Kristi Petaloti . Παρ' όλα αυτά είναι συγκινητικό που κάποιοι παλιοί φίλοι συνεχίζετε να με τιμάτε με την παρουσία σας και τη σκέψη σας. Θαυμάζω το μεράκι σας να κρατάτε την παράδοση και να διοργανώνετε ακόμα δράσεις.  Η Γατόσφαιρα θα μείνει για πάντα ανοιχτή έστω και για κάποιες σποραδικές αναρτήσεις. Παραμένει το πρώτο μου σπιτικό, το σημείο έναρξης πολλών ωραίων πραγμάτων και μπορεί στο μέλλον αν αλλάξει κάτι στην διάρθρωση του Blogger ή και του Wordpress να με βολέψει να γίνω ξανά τακτικότερη.  Όπως φανερώνει και ο τίτλος της ανάρτησης έχουμε μυστικό Άγιο Βασίλη μια δράση θεσμό της βλογκογειτονιάς μας που συντονίζει κάθε χρόνο ακούραστη η αγαπημένη μας Μαριλένα  marilenaspotofart . Ο δικός μου μυστικός Άγιος Βασίλης είναι η Σμαραγδούλα μας  smaragdenia-roul

Σκέψεις ενηλικίωσης

  Πόσες φορές ενηλικιώνεται ο άνθρωπος; Όσες χρειάζεται θα πω. Στα είκοσι παίρνεις για πρώτη φορά την ελευθερία στα χέρια σου, μια ελευθερία που την παρανοείς και την ξοδεύεις αλόγιστα. Θέλεις να ζήσεις και να δοκιμάσεις πράγματα και λες σε όλα ναι κι αυτά τα ναι μια μέρα σε εκδικούνται. Ευτυχώς όμως έρχεται η δεύτερη ενηλικίωση εκεί κοντά στα σαράντα που σου λέει πως ήρθε η ώρα μάθεις να διαχειρίζεσαι αυτήν την ελευθερία προς όφελός σου. Το καμπανάκι του χρόνου και της νιότης που θα αρχίσει να σε εγκαταλείπει σου θυμίζουν ότι δεν χρωστάς σε κανέναν τίποτα παρά μόνο στον εαυτό σου. Χρωστάς τις βόλτες που σε ευχαριστούν με τον τρόπο που εσύ γουστάρεις. Χρωστάς τις ώρες ανάπαυσης χωρίς να πρέπει να δώσεις λογαριασμό σε κανέναν. Χρωστάς τους φίλους που σου δίνουν χαρά και χαμόγελα και όχι εκείνους που θα σε ψυχοπλακώσουν.  Στον κόσμο που ζούμε οι εξουσίες χρειάζονται στρατιώτες. Εκκλησία, Κράτος, Επαναστάσεις όλοι χρειάζονται στρατιώτες να αγωνιστούν για λογαριασμό τους. Η Εκκλησία θέλει

Ένα αγόρι

 Ένα αγόρι θέλει να γίνει ποιητής, να μιλά για την αγάπη Ένα αγόρι θέλει να πατήσει στα σύννεφα, να νιώσει το σώμα του να ελαφραίνει Να ξαπλώσει πάνω στη δροσερή χλόη  Να αποκοιμηθεί με το κελάηδημα των πουλιών Να χτενίσει τα μαλλιά της αγαπημένης του. Ένα αγόρι θέλει κόψει ένα τριαντάφυλλο και να το βάλει στο βάζο Να κεντήσει μια καρδιά και να την κάνει δώρο Να μαζέψει κοχύλια σε ένα ακρογυάλι  Να γράψει στην άμμο ένα σ΄αγαπώ Κι αυτή είναι η συμμετοχή μου για τη  Μίνι Σκυτάλη#1  της Μαίρης με φωτογραφία κλήρωσης τη Νο4 Ενώ λίγες μέρες νωρίτερα είχα μια ''Ελεύθερη πτώση'' για το δρώμενο των  Γνωμικών   Φοβάμαι τον κόσμο, θυμάμαι είχα πει στον ψυχολόγο. Φοβάμαι να αναμετρηθώ με τον κόσμο,να μπω σε μια παρέα και να συμμετέχω στις συζητήσεις, να βγω ένα ραντεβού, να πάω σε μια συνέντευξη. Φοβάμαι πως θα τους είμαι βάρος, πως θα σπαταλήσω το χρόνο τους. Είναι τόσο πολλοί ωραίοι και ενδιαφέροντες άνθρωποι εκεί έξω. Άνθρωποι που ξέρουν να συμπεριφερθούν, να στηθούν, να περπατ