Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι κοστίζει ένας καφές;



Για το Αριστάκι...

Ιστορίες του καφενέ... Γύρος τρίτος !

Η ιστορία που θα σας διηγηθώ δεν έχει περίπλοκο νόημα, μήτε ευφάνταστη πλοκή. Είναι μια απλή καθημερινή ιστορία της διπλανής πόρτας, μια καθημερινή ιστορία του καφέ, πού ίσως έχει κάτι να μας πει...

Ήταν ένα από τα πολλά ράθυμα μακρόσυρτα κι ανέμελα Θεσσαλονικιότικα μεσημεράκια της φοιτητικής μας ζωής, όπου η φιλεναδούλα μου κι εγώ είχαμε πάρει τον κατήφορο για τα στέκια της πόλης. Είχε λιακάδα και είπαμε να αράξουμε στο αγαπημένο μας, στα αρχαία του Γαλερίου, με όλη την αφρόκρεμα της εναλλακτικής νεολαίας. Πιάσαμε μια προεδρική θέση στην τζαμαρία με θέα τα ανάκτορα και την περατζάδα.

Τι ωραία που ήταν, με τα ζεστά καφεδάκια στο χέρι πάνω στο λευκό μάρμαρο του τραπεζιού και τον ήλιο κόντρα να λούζει την πρώιμη νιότη μας. Κι όσο εμείς τεμπελιάζαμε, μια παρέα στο διπλανό τραπεζάκι πάσχιζε να βολευτεί όσο καινούρια μέλη προσθέτονταν κάθε τόσο στο μπούγιο. Ένας από αυτούς μας πλησίασε ευγενικά και μας παρακάλεσε αν είχαμε την καλοσύνη να μεταφερθούμε σε άλλο τραπεζάκι για να χωρέσει όλη η παρέα. Με σώμα απρόθυμο αλλά καρδιά καλόβολη, αποφασίσαμε να κάνουμε το χατίρι στα παιδιά και να πάμε σε άλλο τραπεζάκι.

Σαν ήρθε η ώρα μας να φύγουμε, οι καφέδες μας ήταν κερασμένοι… 

Μερικά χρόνια αργότερα, μεσημεράκι πάλι, σε ένα άλλο αγαπημένο στέκι, είχαμε μαζευτεί κάμποσοι νοματαίοι για καφέ. Δυο πιτσιρικάδες από δίπλα, ένα αγόρι κι ένα κορίτσι, στην πρώιμη νιότη τους κι αυτοί, προθυμοποιήθηκαν χωρίς να τους το ζητήσουμε να αλλάξουν τραπεζάκι για να βολευτούμε με την άνεσή μας.

Συγκινήθηκα. Έκανα τον συνειρμό και το αστραπιαίο ταξίδι στο χρόνο και βούρκωσα. Σ αυτούς τους πιτσιρικάδες είχα δει τον εαυτό μου...


Όταν ήρθε η ώρα τα παιδιά να φύγουν, τα καφεδάκια τους ήταν κερασμένα…


Σχόλια

  1. Εντάξει! Συγκινήθηκα! Η αλυσίδα της αγάπης με βουρκώνει πάντα!
    Μπράβο κοριτσάρα μου! Πρόσθεσεςκι εσύ έναν διαφορετικό καφέ: αυτόν της αγάπης!
    Να'σαι καλά!
    Τα φιλιά μου και την αγάπη μου! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πώς με κάνεις από το τίποτα να συγκινούμαι ,βρε,αθεόφοβο!Βούρκωσα πάλι ...Τι όμορφα που γράφεις και περνάς συναισθήματα!!!Σ'αγαπώ γι'αυτό, γιατί με κάνεις και νιώθω κι έτσι καταλαβαίνω ότι η ψυχή μου παραμένει ακόμη ζωντανή.Καλή συνέχεια σ'ό,τι κι αν κάνεις.Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπαμε έχεις πολύ τριφερή καρδιά που ανοίγει σαν τριαντάφυλλο! Ευχαριστώ Αλεκάκι μου.

      Διαγραφή
  3. :)) Εμένα αυτή η ιστορία μου άφησε ένα χαμόγελο! Δεν μου έχει τύχει να μου ζητήσουν να αλλάξω τραπέζι αλλά πιστεύω πως ιδως να μην το έκανα πρόθυμα, όμως τελικά επί βεβαιώνεται πως ότι δίνεις-παίρνεις! Πολύ όμορφη χειρονομία από εκείνους τότε αλλά και από εσάς! Καλημέρα Χριστίνα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμείς ξενερώσαμε στην αρχή αλλά η ευγένεια μας αφόπλισε τελικώς.
      Να σαι καλά Ελεάνα μου!

      Διαγραφή
  4. Χριστίνα, εγώ θέση σε καφετέρια..."δωρεάν", δεν ξανά αλλάζω ουδεπόποτε!!! Αχαχαχα! Πέρα από το αστείο, πολύ συγκινητικές οι πράξεις όλων σας, ρε παιδιά, και με κάτι τέτοιους νοματαίους σαν κι εσάς, ελπίζουμε ότι θα πάμε ένα βήμα παραπάνω! Καλημερούδια και φιλιά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λες;;; Από το στόμα σου και στου Θεού το αυτί!
      Φιλάκια Πετρούλα μου!!!

      Διαγραφή
  5. Αχ, βρε Χριστινιώ, μεγάλο προσόν να θυμάται κανείς τη νιότη και πώς φερόταν και πώς του φέρονταν!!! Ίσως είναι το μυστικό για να μην υπάρχει το γνωστό "χάσμα γενεών"...
    Ωραία η ιστορία σου, την απολαύσαμε!!!
    Φιλιά, Μαρίνα - Όλγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως το χάσμα γενεών το προκαλούν τα απωθημένα και οι μικρο-κακίες αλλά αυτό είμαι μια πολύ μεγάλη κουβέντα από μόνη της!
      Να είστε καλά κορίτσια μου!

      Διαγραφή
  6. Ε μα είναι να μην συγκινηθείς;
    Αφού μέχρι κι εγώ που το διάβασα συγκινήθηκα!
    Πάω τώρα στο προηγούμενο ποστ να κάνω μαζί σου μια βόλτα στην αγκαλιά της πόλης σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πόσο κοστίζει ένας καφές??
    Πόσο κοστίζει μια καρδιά καλόβολη, μια καλή διάθεση, μια πράξη ασήμαντη μα στην πραγματικότητα τόσο σημαντική??
    Πολύ συγκινητική η ιστορία σου!
    Φιλιά, καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστώ πάρα πολύ Ελένη μου. Κάποιες καταστάσεις μας βρίσκουν από μόνες τους και μας καθοδηγούν. ;)))

      Διαγραφή
  8. Κύκλος είναι η ζωή κοριτσάκι...Υπέροχο άρθρο<3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ γλυκιά η ιστορία σου.
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ τρυφερή η ιστορία σου και με όμορφο τρόπο γραμμένη!
    Να είσαι καλά Χριστίνα και να έχεις ένα γλυκό απόγευμα!
    Φιλάκια!:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η καλόβολη καρδιά και η Ανθρωπιά, κάνει τους κατοίκους αυτής της πόλης να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους…
    Η λέξη Θεσ/νίκη αποτελεί από μόνη της εγγύηση!!!!!
    Χριστίνα, σ’ ευχαριστώ για το κερασμένο καφεδάκι σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πιστεύεις αλήθεια αυτό για τους Θεσσαλονικείς; Είναι πολύ τιμητικό! Εγώ δεν μπορώ να απαντήσω γιατί θα μεροληπτήσω, έχω πολλούς λόγους να αγαπώ τους συντοπίτες μου.
      Να είσαι καλά Ινώ!!!!! Σε ευχαριστώ πολύ!!

      Διαγραφή
    2. Το πιστεύω, γιατί το έχω ζήσει!!!
      Σας λατρεύω και έρχομαι πολύ συχνά στην πόλη σας!!!!!
      Φιλιά!!!

      Διαγραφή
  12. Πράγματι... Η ζωή μας κύκλους κάνει!
    Πολύ ωραία η συμμετοχή σου!
    Καλό απόγευμα, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είναι σαν να κλείνει ένας κύκλος...!
    Όμορφη ιστορία...αυτοί οι καφέδες στην Θεσσαλονίκη πάντα κρύβουν μια όμορφη ανάμνηση ;)
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντελώς όμως;;; Δε σταματάνε οι εκπλήξεις.
      Να είσαι καλά κορίτσι μου!

      Διαγραφή
  14. Τι ωραία ιστορία και η αλήθεια είναι ότι από τα μικρά πράγματα καταλαβαίνεις τους ανθρώπους!AriadnefromGreece!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τα καφεδάκια μας φέρνουν πιο κοντά τελικά. Άμα είσαι και Σαλονίκη, γίνονται θεσμός!
    Ευσύνοπτο αλλά πλήρες "γεύσεων" το καφεδάκι σου Χριστίνα.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευσύνοπτο, ωωωω τι ωραία λέξη, δεν την χρησιμοποιούμε συχνά! Ο επόμενος καφές στην υγειά σου!!!!
      Να είσαι καλά ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  16. Πόσο όμορφη ιστορία φιλεναδα! Τιποτα δεν κοστίζει ένας καφες, αγαπη, καλή διαθεση και ζεστή καρδια!
    Καλη ξεκούραση
    Φιλια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Απλή και γεμάτη ανθρωπιά η ιστορία σου!
    Όταν δεν χρειάζεται κανείς να σου πει τι θα κάνεις, αλλά ξέρεις.
    Όταν λειτουργείς ως κοινωνικό ον και δεν ζεις μόνο για την πάρτη σου!
    Όταν στον χώρο ενός καφέ όλοι είναι μια συντροφιά κι όχι εχθροί.
    Μοιράζομαι και είμαι ευτυχής γι' αυτό.
    Όπως σε κοινά μακρόστενα τραπέζια, όπου εκεί μοιράζεσαι το τραπέζι και
    με άλλη συντροφιά. Συνηθισμένο στο εξωτερικό, που δεν τους έχουμε και πολύ κοινωνικούς,
    και εδώ και καιρό και στον τόπο μας.
    Σ' ευχαριστούμε, Χριστινάκι, για τον διαφορετικό αλλά γλυκό καφέ σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά τα τραπεζάκια που λες τα συναντούμε συχνά πυκνά σε μικρότερα μαγαζάκια και είναι από τα αγαπημένα μου. Μια φορά μάλιστα στάθηκαν και αφορμή για ένα άλλο καφεδο-περιστατικό. Θα το φυλάξω όμως για έναν άλλο καφέ...
      Εγώ ευχαριστώ Γλαύκη μου!!!! Φιλάκι!

      Διαγραφή
  18. ενταξει...μια χαρα τα λες...αλλα δεν εχουν περασει και τοοοοσα χρονια. Τζοβενα ειμαστε ακομα φιλεναδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τα πιο γλυκά κεράσματα.
    Σκέτο πετιμέζι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Xριστινιώ μου απόλαυσα το κερασμένο καφεδάκι σου όπως και την ιστορία σου !!! Αυτά τα μικρά πράγματα που γλυκαίνουνε τη ζωή μας , μας προκαλούνε συγκίνηση και το χαιρόμαστε !!!Καλό σου βράδυ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σαι καλά Κλαύδια μου! Σε ευχαριστώ πολύ πολύ! Χαίρομαι που σου άφησε ωραία γεύση!

      Διαγραφή
  21. Με συγκίνησες πάλι Χριστίνα μου. Τι όμορφη χειρονομία! Κάτι τέτοια σε κάνουν να ξαναβρίσκεις την πίστη σου στους ανθρώπους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. τι γλυκιά ιστορία!!!!! με συγκίνησες σε λίγες μόλις λέξεις!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Αν είσαι φίλος καλοδεχούμενος, αν ήρθες να σπαμάρεις σκέψου το ξανά!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Secret Santa 2022

  Στην εκπνοή του χρόνου σας εύχομαι ολόψυχα Χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2023 με δύναμη και δημιουργικότητα. Τα τελευταία χρόνια οι δραστηριότητές μου έχουν μετακυλιστεί στο instagram  @kristi_petaloti  και στο youtube  Kristi Petaloti . Παρ' όλα αυτά είναι συγκινητικό που κάποιοι παλιοί φίλοι συνεχίζετε να με τιμάτε με την παρουσία σας και τη σκέψη σας. Θαυμάζω το μεράκι σας να κρατάτε την παράδοση και να διοργανώνετε ακόμα δράσεις.  Η Γατόσφαιρα θα μείνει για πάντα ανοιχτή έστω και για κάποιες σποραδικές αναρτήσεις. Παραμένει το πρώτο μου σπιτικό, το σημείο έναρξης πολλών ωραίων πραγμάτων και μπορεί στο μέλλον αν αλλάξει κάτι στην διάρθρωση του Blogger ή και του Wordpress να με βολέψει να γίνω ξανά τακτικότερη.  Όπως φανερώνει και ο τίτλος της ανάρτησης έχουμε μυστικό Άγιο Βασίλη μια δράση θεσμό της βλογκογειτονιάς μας που συντονίζει κάθε χρόνο ακούραστη η αγαπημένη μας Μαριλένα  marilenaspotofart . Ο δικός μου μυστικός Άγιος Βασίλης είναι η Σμαραγδούλα μας  smaragdenia-roul

Σκέψεις ενηλικίωσης

  Πόσες φορές ενηλικιώνεται ο άνθρωπος; Όσες χρειάζεται θα πω. Στα είκοσι παίρνεις για πρώτη φορά την ελευθερία στα χέρια σου, μια ελευθερία που την παρανοείς και την ξοδεύεις αλόγιστα. Θέλεις να ζήσεις και να δοκιμάσεις πράγματα και λες σε όλα ναι κι αυτά τα ναι μια μέρα σε εκδικούνται. Ευτυχώς όμως έρχεται η δεύτερη ενηλικίωση εκεί κοντά στα σαράντα που σου λέει πως ήρθε η ώρα μάθεις να διαχειρίζεσαι αυτήν την ελευθερία προς όφελός σου. Το καμπανάκι του χρόνου και της νιότης που θα αρχίσει να σε εγκαταλείπει σου θυμίζουν ότι δεν χρωστάς σε κανέναν τίποτα παρά μόνο στον εαυτό σου. Χρωστάς τις βόλτες που σε ευχαριστούν με τον τρόπο που εσύ γουστάρεις. Χρωστάς τις ώρες ανάπαυσης χωρίς να πρέπει να δώσεις λογαριασμό σε κανέναν. Χρωστάς τους φίλους που σου δίνουν χαρά και χαμόγελα και όχι εκείνους που θα σε ψυχοπλακώσουν.  Στον κόσμο που ζούμε οι εξουσίες χρειάζονται στρατιώτες. Εκκλησία, Κράτος, Επαναστάσεις όλοι χρειάζονται στρατιώτες να αγωνιστούν για λογαριασμό τους. Η Εκκλησία θέλει

Ένα αγόρι

 Ένα αγόρι θέλει να γίνει ποιητής, να μιλά για την αγάπη Ένα αγόρι θέλει να πατήσει στα σύννεφα, να νιώσει το σώμα του να ελαφραίνει Να ξαπλώσει πάνω στη δροσερή χλόη  Να αποκοιμηθεί με το κελάηδημα των πουλιών Να χτενίσει τα μαλλιά της αγαπημένης του. Ένα αγόρι θέλει κόψει ένα τριαντάφυλλο και να το βάλει στο βάζο Να κεντήσει μια καρδιά και να την κάνει δώρο Να μαζέψει κοχύλια σε ένα ακρογυάλι  Να γράψει στην άμμο ένα σ΄αγαπώ Κι αυτή είναι η συμμετοχή μου για τη  Μίνι Σκυτάλη#1  της Μαίρης με φωτογραφία κλήρωσης τη Νο4 Ενώ λίγες μέρες νωρίτερα είχα μια ''Ελεύθερη πτώση'' για το δρώμενο των  Γνωμικών   Φοβάμαι τον κόσμο, θυμάμαι είχα πει στον ψυχολόγο. Φοβάμαι να αναμετρηθώ με τον κόσμο,να μπω σε μια παρέα και να συμμετέχω στις συζητήσεις, να βγω ένα ραντεβού, να πάω σε μια συνέντευξη. Φοβάμαι πως θα τους είμαι βάρος, πως θα σπαταλήσω το χρόνο τους. Είναι τόσο πολλοί ωραίοι και ενδιαφέροντες άνθρωποι εκεί έξω. Άνθρωποι που ξέρουν να συμπεριφερθούν, να στηθούν, να περπατ