Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης # 2


  Σήμερα ένιωσα ντροπή γιατί δεν ήξερα πως η παρακάτω επιγραφή βρίσκεται στα σκαλοπάτια του τρίτου ορόφου του Λευκού Πύργου. Πάνε πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που πέρασα το κατώφλι του Πύργου και ίσως τότε να μην ήμουν τόσο παρατηρητική όσο τώρα. Από την άλλη όμως είναι πολύ παρήγορο να ξέρεις πως υπάρχουν στον τόπο σου πολλά πράγματα που πρέπει να ανακαλύψεις.

«…κανείς δεν μένει χωρίς πατρίδα, όσο θα υπάρχει Θεσσαλονίκη..»
Νικηφόρος Χούμνος 14ος αι.  βυζαντινός λόγιος.



Μια ρήση που διατυπώθηκε κάπου επτακόσια χρόνια πριν και με έκανε να ανατριχιάσω. Πώς είναι δυνατόν να αισθάνθηκε ένας άνθρωπος αιώνες πριν, αυτό που νιώθουμε πολλοί από εμάς, για τον όμορφο τόπο που μας γέννησε. Αυτό το παράξενο συναίσθημα πως αυτή η πόλη είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια απλή πόλη με φυσικό κάλος.  Αυτή η πόλη είναι σαν μια μητέρα που αγκαλιάζει κάθε ορφανό και θλιμμένο άνθρωπο. Αν στην Αθήνα σε κατακλύζει το δέος της μεγαλοπρέπειας της αρχαίας Ελλάδας, στη Θεσσαλονίκη σε τυλίγει η θαλπωρή της μητρικής αγάπης που ξέρει πάντα να παρηγορεί τα βιολογικά αλλά και τα θετά παιδιά της… 
 



Σχόλια

  1. Δεν ξέρω αν σε παρηγορεί αλλά ούτε εγω ήξερα την υπαρξη αυτης της φρασης. Για την ακρίβεια δεν έχω μπει μέσα στο Λευκό Πύργο :((

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και βέβαια με παρηγορεί Αριάδνη μου. Θα τα μάθουμε όλα από την αρχή!

      Διαγραφή
  2. Πολύ όμορφη φράση Ανδρομέδα μου και υπέροχες οι φωτογραφίες σου!
    Σου εύχομαι ολόψυχα καλό Πάσχα!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μας Πάσχα καλή μου Μάγδα και καλή Ανάσταση από όλα τα βάσανά μας, μικρά ή μεγάλα! Υγεία σε όλη την οικογένεια και καλή φώτηση!

      Διαγραφή
  3. Κανείς μα κανείς δε θα μείνει χωρίς πατρίδα όσο θα υπάρχει αυτή η ΠΟΛΗ!Την αγαπάμε,τη λατρεύουμε!
    Μπράβο και για τις φωτογραφίες από τη νέα παραλία!Είναι ένα υπέροχο μέρος για περπάτημα και χαλάρωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αισθάνεσαι κι εσύ Ανθούλα που είσαι καινούρια κάτοικος; Πολύ χαίρομαι, πολύ χαίρομαι! Αυτή η πόλη παίρνει και δείνει πολλή αγάπη!

      Διαγραφή
  4. Και βέβαια με παρηγορεί Αριάδνη μου! Δεν πειράζει θα τα μάθουμε όλα από την αρχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Αν είσαι φίλος καλοδεχούμενος, αν ήρθες να σπαμάρεις σκέψου το ξανά!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το μικρό και το μεγάλο κακό

  Η προαιώνια μάχη καλού και κακού δεν έχει σιγάσει ποτέ πάνω στον κόσμο. Η πρόοδος του αιώνα όμως γεννά την προσδοκία για μια καλύτερη ανθρωπότητα που επιλέγει συνειδητά το καλό. Κι αυτή η προσδοκία κάθε μέρα ματαιώνεται. Όλοι μας θεατές μιας συνθήκης όπου συνάνθρωποι μας χειροκροτούν την φρίκη ντύνοντάς την με σενάρια και αφηγήματα που τους εξυπηρετούν. Κι ενώ δεν υπάρχει κάτι πιο κραυγαλέα άδικο και εγκληματικό από τη βασανιστική θανάτωση παιδιών κάποιοι χαίρονται με αυτό και στηρίζουν κάθε πράξη βίας. Κι αυτό είναι μια πικρή αλήθεια. Μια τεράστια μερίδα του παγκόσμιου πληθυσμού έχει επιλέξει το κακό και κανείς δεν μπορεί να το αλλάξει. Τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους. Όλες οι φωνές δικαιοσύνης μέχρι στιγμής δείχνουν ανίσχυρες. Κι αφού αυτό το κακό δεν μπορεί να νικηθεί τι άλλο μας μέλλει να κάνουμε; Ίσως να αναζητήσουμε το μικρό καθημερινό κακό που τρώει τις ζωές μας. Το κακό στον κοντινό μας περίγυρό, το κακό μέσα μας. Κάτι μας διαφεύγει, κάτι δεν βλέπουμε. Κι αν αυτός ο κό...

Ιαπωνία - Το Δέντρο των Bloggers

Στολίζουμε ένα Χριστουγεννιάτικο δέντρο με όμορφες λέξεις. Οικοδέσποινά μας η Μαρίνα  Εκεί που ερωτεύομαι τη ζωή Το γράμμα μου είναι το ” Ι”. Η λέξη που επιλέγω είναι “Ιαπωνία” Ονειρεύομαι Χριστούγεννα στην Ιαπωνία Ονειρεύομαι αλλιώτικα Χριστούγεννα, απάτητα Εκεί που ο μικρός Χριστός είναι ακόμα νεογέννητος Εκεί που οι άνθρωποι δεν πρόλαβαν να τα μάθουν όλα για να μας κουνάν το δάχτυλο για το τι είναι σωστό και τι λάθος Εκεί που σαν μικρά παιδιά περιμένουν με ανοιχτή καρδιά  να τους φανερωθεί στο αστέρι της Βιθλεέμ Η ευχή: Να γίνουμε ξανά αθώοι σαν παιδιά και να αφηνόμαστε μονάχα στη χαρά της ανακάλυψης χωρίς να καφιόαστε ότι τα ξέρουμε όλα.  ΥΓ. Μετράω κι εγώ αντίστροφα για τα Χριστούγεννα στο καναλάκι μου  

It's only because of you...

Φανταστείτε να υπάρχει ένα άτομο που τρελαίνεται για ταινίες με ζόμπι αλλά φοβάται τα φαντάσματα.  Που δηλώνει φανατικά πως δεν πιστεύει στη ύπαρξη του Θεού αλλά όταν φοβάται κάνει το σταυρό του και φωνάζει:  «Παναγία μου! Παναγία μου!» Που σιχαίνεται τις ρομαντικές κομεντί αλλά όταν του λες σ αγαπώ βάζει τα κλάματα. Που δεν ανοίγει να διαβάσει ένα βιβλίο αν δεν έχει μέσα ίντριγκες και βία αλλά όταν δει κορδελίτσες και φιογκάκια πετάει από τη χαρά του. Που κάθε φορά που έχει πονοκέφαλο νομίζει πως παθαίνει απανωτά μικρά εγκεφαλικά. Που όταν πάρει ένα κιλό νομίζει πως έχει πάρει δέκα. Που δεν βάζει αλάτι στο φαγητό γιατί κάνει κακό αλλά όταν δει πιτόγυρο και πίτσα πέφτει με τα μούτρα. Και φανταστείτε αυτό το άτομο να είναι η καλύτερή σας φίλη… Και το όνομα αυτής Πολυξένη.. κατά κόσμον Τζένη αλλά όλες οι παραπάνω παραξενιές δεν είναι τίποτα μπροστά στην μεγαλύτερή της από όλες. Στο ότι με έχει φίλη της επί 26 ολόκληρα χρόνια. Είναι θαύμα που είμαστε τόσ...