Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συνέντευξη με την εκπαιδευτικό και ιδιοκτήτρια του πολυδιδασκαλείου "Παιδεία Ζωής" κέντρο μαθημάτων Α' & Β'βάθμιας εκπαίδευσης και Μουσικής.



Στηρίζοντας την γυναικεία επιχειρηματικότητα και τη φιλοσοφία μιας πιο υγιούς εκπαίδευσης και δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών με τρόπους που θα αντλούν χαρά και δε θα επιβαρύνονται από τόσο νωρίς με τα άγχη της σύγχρονης κοινωνίας σήμερα φιλοξενώ την φιλόλογο και μουσικό Ελένη Μπάθα, ιδιοκτήτρια του πολυδιδασκαλείου Παιδεία Ζωής που στεγάζεται στην Καρδία Θεσσαλονίκης 


1. Kαλησπέρα κ.Μπάθα. Είστε η διευθύνουσα του σύγχρονου κέντρου μαθημάτων και μουσικής "Παιδεία Ζωής" που βρίσκεται στην Καρδία Θεσσαλονίκης. Μιλήστε μας λίγο για την κεντρική ιδέα αυτού του διδακτηρίου που ήδη βρίσκεται στο 2ο χρόνο λειτουργίας του.

Καλησπέρα. Όπως σωστά είπατε πρόκειται για μια πολύ σύγχρονη ιδέα ενός εκπαιδευτηρίου που βασίζει τη φιλοσοφία του στο Φινλανδικό μοντέλο εκπαίδευσης το οποίο στατιστικά είναι το πρώτο παγκοσμίως εκπαιδευτικό μοντέλο που δημιουργεί μαθητές με τις περισσότερες και ευρύτερες γνώσεις στον κόσμο, μαθητές υγιείς ψυχικά και νοητικά που έχει ανακαλυφθεί ότι είναι οι πιο χαρούμενοι και δημιουργικοί παγκοσμίως. Αυτό ήταν το βασικό στοιχείο που μας έκανε να μελετήσουμε τι και πώς ακριβώς διδάσκονται ώστε να έχουμε και εμείς αντιστοίχως τέτοια θεαματικά για κάθε μαθητή αποτελέσματα.

2.Ποια δηλαδή είναι τα κλειδιά της εκπαίδευσής τους και κατ' επέκταση και της δικής σας στο Παιδεία Ζωής;

Τα βασικά στοιχεία τα οποία ακολουθεί αυτό το μοντέλο και που είναι απαραίτητα για κάθε μαθητή θεωρώ, είναι ότι αρχικά η εκπαίδευση των μαθητών είναι ολιστική, δίνει δηλαδή βάση σε όλες τις πτυχές του παιδιού, νου, ψυχή και σώμα. Ο άνθρωπος είναι ένα ον πολυδιάστατο και η μονομερής εκπαίδευσή του όπως έχουμε αντιληφθεί τα τελευταία χρόνια δεν παράγει ευχάριστα αποτελέσματα. Μαθητές μέσα στο άγχος, εστιασμένοι μόνο σε εξετάσεις, αποκομμένοι από τη χαρά της μάθησης της τέχνης αλλά και της ζωής γενικώς καταλήγουν συχνά να αποτυγχάνουν παρά τις ευοίωνες διαθέσεις τους ή ακόμα και αν πετύχουν σε κάτι αυτό να επιφέρει άλλα προβλήματα όπως θέματα ψυχικής και σωματικής υγείας.
Έτσι, ακολουθείται ένα πλαίσιο μάθησης από τις μικρές ηλικίες έως και την ενηλικίωση, που εστιάζει στη χαρά, στα σημαντικά για τον καθένα αντικείμενα ενδιαφέροντος και προσεγγίζει τα μαθήματα με έναν τρόπο όχι πιεστικό αλλά πιο εξερευνητικό, παιχνιδιάρικο και φιλοσοφημένο θα λέγαμε. Η αγάπη για το κάθε παιδί ξεχωριστά και το ενδιαφέρον μας γι αυτό, τις κλίσεις του και τα συναισθήματά του θα λέγαμε ότι είναι το κλειδί που όταν μας εμπιστευτεί ένας γονέας θα δρέψει στην πορεία τα αποτελέσματα μιας επιτυχίας αλλά και μιας ωραίας προσωπικότητας.

3.Τι συγκεκριμένα μαθήματα υπάρχουν σε αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αναφερόμαστε και ποια μαθήματα παρέχει το εκπαιδευτήριο "Παιδεία Ζωής";

Στο Φινλανδικό μοντέλο τα καθημερινά μαθήματα είναι 3ωρα ή 4ωρα αρχικά και όλοι αναρωτιούνται πώς οι συγκεκριμένοι μαθητές καταφέρνουν να είναι πρώτοι σε γνώσεις! Αυτό συμβαίνει γιατί αφενός διδάσκονται τα απαραίτητα μαθήματα γλώσσας, μαθηματικών, φυσικής, ιστορίας και γεωγραφίας όσον αφορά το δημοτικό, δίνοντας έμφαση στις έννοιες, κατανοώντας το αντικείμενο και με διαδραστικό μάθημα στο οποίο συμμετέχει ο μαθητής πιο πολύ υπό τη μορφή project και όχι πιεστικών καθημερινών καθηκόντων. Ο ελέυθερος χρόνος για παιχνίδι, τέχνες και βόλτες στη φύση είναι βασικό στοιχείο για ένα ξεκούραστο μυαλό που απορροφά καλύτερα τη γνώση και δεν φορτώνει από λεπτομέρειες ώστε να βαραίνει και να τα παρατάει, κάτι που πολύ συχνά βλέπουμε στους μαθητές.
   Στο δικό μας τώρα σχολείο, παλεύουμε γι αυτήν την ολιστική εκπαίδευση ικανοποιώντας παράλληλα και τα απαραίτητα για το σύστημά μας καθήκοντα. Στόχος μας είναι ο μαθητής να χαίρεται τη μάθηση, να αναλαμβάνει την ευθύνη αυτής, να είναι οργανωτικός γρήγορος και συνεπής. Τα συχνά πρότζεκτς τύπου εφημερίδας, άρθρων, εκδηλώσεων, προβολών κτλ βοηθούν πολύ τη δημιουργικότητα και την εφαρμογή των γνώσεων των μαθητών,
Συγκεκριμένα τώρα, λειτουργούμε τμήματα :
Μελέτης δημοτικού. Εδώ τα παιδιά μετά το σχολείο κατορθώνουν μέσα σε ένα δίωρο περίπου να ολοκληρώσουν τα καθήκοντά τους για την άλλη μέρα με μια υποβοήθεια από εμάς. Έτσι, μένει ελεύθερος χρόνος και ηρεμία για άλλες δραστηριότητες και για το παιδί και για τον γονέα. Τονίζουμε βέβαια ότι αυτό το τμήμα δεν έχει τόσο άξονα την ενισχυτική διδασκαλία που χρειάζεται προσωπικά το κάθε παιδί όταν δυσκολεύεται από κάποια μαθησιακή δυσκολία.
Ενισχυτικής διδασκαλίας Γυμνασίου και Λυκείου στα Φιλολογικά μαθήματα από φιλόλογο και στα φυσικομαθηματικά από μαθηματικό ή φυσικό. Εδώ βοηθάμε να μπουν οι βάσεις στα μαθήματα του γυμνασίου ώστε να προχωρήσει με ασφάλεια το παιδί στα λυκειακά χρόνια χωρίς κενά.
Τμήματα δημιουργικής δράσης και φύλαξης παιδιών άνω των 4 ετών, όπου βοηθούμε και τα παιδιά να πάρουν ποικίλες γνώσεις πάνω σε τέχνες, μουσική, παιχνίδια, βιβλία αλλά και οι γονείς να πάρουν ανάσα για τους ίδιους.
Τμήματα θεωρίας της μουσικής και διδασκαλίας μιούζικαλ και θεάτρου είναι στα άμεσα σχέδιά μας. Ο Κρανιδιώτης Δημήτρης με μεγάλη εμπειρία και συνεργασίες στα μουσικοθεατρικά δρώμενα, έχει πολλά να προσφέρει πάνω στον μαγικό αυτό κόσμο της μουσικής και του θεάτρου.
Λειτουργούμε επίσης ατομικά μαθήματα για:
μαθητές δημοτικού και γυμνασίου και λυκείου .
Ανιχνεύουμε τυχόν μαθησιακές δυσκολίες και δίνουμε την κατάλληλη κατεύθυνση στον γονέα. Με συστηματικότητα και αγάπη ξεπερνάμε πολλές δυσκολίες και οι μαθητές που ακολουθούν μια πορεία σταθερή μαζί μας επιτυγχάνουν θεαματικά κατά τους δασκάλους και κοινωνιολόγους αποτελέσματα.
-Μουσική, πιάνο, κιθάρα, φωνητική, φλάουτο.
-Προετοιμασία για το μουσικό γυμνάσιο όπου σημειώνουμε πολλές επιτυχίες.
-Μαθήματα ζωγραφικής και σχεδίου .
-Προχωρούμε και σε νέα κάθε χρονιά μαθήματα και ιδέες για όσους με ευρύ πνεύμα και διάθεση μας εμπιστεύονται.

4.Θα ήθελα να μας πείτε λίγο και για τα δίδακτρα και τους κανονισμούς του κέντρου.

  Τα δίδακτρα στο κέντρο μας είναι ομολογουμένως τα χαμηλότερα στην αγορά και αυτό το κάναμε γιατί μας ενδιαφέρει να έχουμε πολλούς μαθητές με λίγα δίδακτρα παρά ακριβά δίδακτρα για λίγους μαθητές.
 Μάλιστα, λαμβάνονται πάντα υπόψιν οι δυνατότητες και οι δυσκολίες της κάθε οικογένειας. πχ αν υπάρχουν άνεργοι ή πολύτεκνοι ή εάν κάνει κάποιος ένα συνδυαστικό πακέτο μειώνονται κατά πολύ. Πέραν τούτου, προσφέρουμε πολλά πράγματα αφιλοκερδώς στους μαθητές για την εξέλιξη και την ψυχαγωγία τους πχ εκπαιδευτικές προβολές, ομιλίες, συμβουλευτική, events κ.α. Κάθε χρόνο γίνονται και δύο παρουσιάσεις-γιορτές στο χώρο μας αλλά και αλλού.
 Τώρα όσον αφορά τους κανονισμούς, είναι αυτοί που ισχύουν σε όλα τα κέντρα μαθημάτων. Ισχύει προπληρωμή μηνός ώστε να γίνονται όλα τα μαθήματα ,με ευελιξία βέβαια και οι μήνες πληρώνονται στο ακέραιο κατά κανόνα ασχέτως εορτών. Βέβαια, σπάνια συναντούμε συνεργασία σε αυτό καθώς μάλλον πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι για αυτόν ακριβώς το λόγο έχουμε και χαμηλά δίδακτρα ώστε να μπορούνε όλοι μα είναι τυπικοί σε αυτά.

5.Λειτουργείτε προγράμματα ενηλίκων;

 Nαι, ειδικά από του χρόνου περισσότερα ,καθώς μπορεί να έχουμε και κάποιες επιδοτήσεις και για παιδιά και για ενήλικες
(λαεκ) όπου και εκπαιδεύονται και αμείβονται.

6.Με λίγα λόγια, πρόκειται για πραγματικά ένα σύγχρονο κέντρο που καλύπτει τις τρέχουσες ανάγκες και απαιτήσεις όπως καταλαβαίνω.

 Μάλιστα, έτσι είναι. Αφουγκράζεται διαρκώς ...και δημιουργεί.
 Σε ένα τόπο όπως η ΚΑΡΔΊΑ μπορείς να βρεις όλα όσα ψάχνεις χωρίς να τρέχεις μακριά...
 Σύντομα έχουμε και δυο σεμινάρια στη σχολή γονέων τα οποία θα είναι πολύ απαραίτητα για τους γονείς.

7.Υπέροχα περιμένουμε και συναυλίες σας βέβαια

 -Βεβαίως, θα γίνουν κάποιες και σε κλειστό χώρο και σε ανοιχτό. Ετοιμάζεται δε και θεατρική ομάδα με σκηνοθέτη τον δάσκαλό μας, κ.Κρανιδιώτη.

8.Αναμένουμε και ευχόμαστε να προχωρήσει αυτό το όραμά σας γιατί πραγματικά είναι πολύ χρήσιμο να έχουμε εκπαιδευτικούς και καλλιτέχνες που δουλεύουν υπό αυτό το πρίσμα στις μέρες μας.

 Ευχαριστούμε πολύ!








Σχόλια

  1. Παρέβλεψετο ότι άργησα να σχολιάσω. Σε διάβασα όμως και διάβασα την ενδιαφέρουσα συνέντευξη αναστενάζοντας γιατί έτσι έπρεπε να είναι το σχολείο. Μπράβο στο πολυδιδασκαλείο που κάνει πράξη τη μάθηση και τη διασκέδαση, χωρίς να περιορίζει το μαθητή, τονώνοντας τις δεξιότητές του
    Σ'ευχαριστούμε Χριστίνα μου
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο τετοια πράγματα να διαβάζουμε για την εκπαίδευση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τέτοια σχολεία χρειαζόματε, τέτοιους εκπαιδευτικούς ! Ολιστική προσέγγιση των μαθητών μ δεξιότητες, πέρα από τα φιλολογικά μαθήματα, τα μαθηματικά, Φυσική, Χημεία....απαραίτητη η γνωριμία και ενασχόληση με τις τέχνες, μουσική, χειροτεχνία....τον αθλητισμό, την ευγενή άμιλλα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Αν είσαι φίλος καλοδεχούμενος, αν ήρθες να σπαμάρεις σκέψου το ξανά!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Secret Santa 2022

  Στην εκπνοή του χρόνου σας εύχομαι ολόψυχα Χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2023 με δύναμη και δημιουργικότητα. Τα τελευταία χρόνια οι δραστηριότητές μου έχουν μετακυλιστεί στο instagram  @kristi_petaloti  και στο youtube  Kristi Petaloti . Παρ' όλα αυτά είναι συγκινητικό που κάποιοι παλιοί φίλοι συνεχίζετε να με τιμάτε με την παρουσία σας και τη σκέψη σας. Θαυμάζω το μεράκι σας να κρατάτε την παράδοση και να διοργανώνετε ακόμα δράσεις.  Η Γατόσφαιρα θα μείνει για πάντα ανοιχτή έστω και για κάποιες σποραδικές αναρτήσεις. Παραμένει το πρώτο μου σπιτικό, το σημείο έναρξης πολλών ωραίων πραγμάτων και μπορεί στο μέλλον αν αλλάξει κάτι στην διάρθρωση του Blogger ή και του Wordpress να με βολέψει να γίνω ξανά τακτικότερη.  Όπως φανερώνει και ο τίτλος της ανάρτησης έχουμε μυστικό Άγιο Βασίλη μια δράση θεσμό της βλογκογειτονιάς μας που συντονίζει κάθε χρόνο ακούραστη η αγαπημένη μας Μαριλένα  marilenaspotofart . Ο δικός μου μυστικός Άγιος Βασίλης είναι η Σμαραγδούλα μας  smaragdenia-roul

Σκέψεις ενηλικίωσης

  Πόσες φορές ενηλικιώνεται ο άνθρωπος; Όσες χρειάζεται θα πω. Στα είκοσι παίρνεις για πρώτη φορά την ελευθερία στα χέρια σου, μια ελευθερία που την παρανοείς και την ξοδεύεις αλόγιστα. Θέλεις να ζήσεις και να δοκιμάσεις πράγματα και λες σε όλα ναι κι αυτά τα ναι μια μέρα σε εκδικούνται. Ευτυχώς όμως έρχεται η δεύτερη ενηλικίωση εκεί κοντά στα σαράντα που σου λέει πως ήρθε η ώρα μάθεις να διαχειρίζεσαι αυτήν την ελευθερία προς όφελός σου. Το καμπανάκι του χρόνου και της νιότης που θα αρχίσει να σε εγκαταλείπει σου θυμίζουν ότι δεν χρωστάς σε κανέναν τίποτα παρά μόνο στον εαυτό σου. Χρωστάς τις βόλτες που σε ευχαριστούν με τον τρόπο που εσύ γουστάρεις. Χρωστάς τις ώρες ανάπαυσης χωρίς να πρέπει να δώσεις λογαριασμό σε κανέναν. Χρωστάς τους φίλους που σου δίνουν χαρά και χαμόγελα και όχι εκείνους που θα σε ψυχοπλακώσουν.  Στον κόσμο που ζούμε οι εξουσίες χρειάζονται στρατιώτες. Εκκλησία, Κράτος, Επαναστάσεις όλοι χρειάζονται στρατιώτες να αγωνιστούν για λογαριασμό τους. Η Εκκλησία θέλει

Ένα αγόρι

 Ένα αγόρι θέλει να γίνει ποιητής, να μιλά για την αγάπη Ένα αγόρι θέλει να πατήσει στα σύννεφα, να νιώσει το σώμα του να ελαφραίνει Να ξαπλώσει πάνω στη δροσερή χλόη  Να αποκοιμηθεί με το κελάηδημα των πουλιών Να χτενίσει τα μαλλιά της αγαπημένης του. Ένα αγόρι θέλει κόψει ένα τριαντάφυλλο και να το βάλει στο βάζο Να κεντήσει μια καρδιά και να την κάνει δώρο Να μαζέψει κοχύλια σε ένα ακρογυάλι  Να γράψει στην άμμο ένα σ΄αγαπώ Κι αυτή είναι η συμμετοχή μου για τη  Μίνι Σκυτάλη#1  της Μαίρης με φωτογραφία κλήρωσης τη Νο4 Ενώ λίγες μέρες νωρίτερα είχα μια ''Ελεύθερη πτώση'' για το δρώμενο των  Γνωμικών   Φοβάμαι τον κόσμο, θυμάμαι είχα πει στον ψυχολόγο. Φοβάμαι να αναμετρηθώ με τον κόσμο,να μπω σε μια παρέα και να συμμετέχω στις συζητήσεις, να βγω ένα ραντεβού, να πάω σε μια συνέντευξη. Φοβάμαι πως θα τους είμαι βάρος, πως θα σπαταλήσω το χρόνο τους. Είναι τόσο πολλοί ωραίοι και ενδιαφέροντες άνθρωποι εκεί έξω. Άνθρωποι που ξέρουν να συμπεριφερθούν, να στηθούν, να περπατ