Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ημερολόγιο Καταστρώματος #2 Το πληκτρολόγιο

Oh Captain my Captain

Να κρατάς ημερολόγιο λένε και να γράφεις με το χέρι στο τεφτέρι σου, έτσι μόνο αποτυπώνονται καλύτερα τα συναισθήματα και οι σκέψεις στο λόγο. Εγώ πάλι όταν κρατάω στα χέρια μου μολύβι ή πένα αυτομάτως αρχίζω να ζωγραφίζω. Δεν υπάρχει καμία λέξη να θέλει να βουτήξει στο χαρτί, όλες θέλουν να γίνουν σκίτσα. Αντίθετα όταν κάθομαι στον υπολογιστή μου οι σκέψεις και οι ιστορίες πέφτουνε βροχή. Το ρυθμικό κλικ κλικ των πλήκτρων με υπνωτίζει. Δίνω μεγάλη έμφαση στην μορφή και την αίσθηση του πληκτρολογίου. Το θέλω βαρύ στιβαρό με μεγάλα πλήκτρα που αλλάζουν και κουμπώνουν και όταν τα πατάς βγάζουν ένα δυνατό και χορταστικό τακ. Ενίοτε αγαπώ και το πλακέ αθόρυβο με τα βελούδινα λαστιχένια κουμπιά που τα πατάς και βυθίζονται τα δάχτυλά σου μέσα. Πωπω απόλαυση.

Γενικά έχω πολλές αισθητηριακές ιδιοτροπίες που σχετίζονται με ήχους, υφές, μυρωδιές και οπτικά ερεθίσματα. Αν κάτι μου δημιουργήσει δυσάρεστη αίσθηση μπορεί να μου προκαλέσει τεράστιο εκνευρισμό και άγχος. Είναι ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ανθρώπων που ζουν στο φάσμα του αυτισμού. Εξαιρετικά δυσδιάκριτα όταν η λειτουργικότητα σου και η ευφυία σου είναι σε υψηλά επίπεδα αφού μαθαίνεις να τα κρύβεις, να τα αγνοείς ακόμα και να τα καταπιέζεις για να είσαι κοινωνικά αποδεκτός με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται τρομακτικά η ψυχική σου υγεία και να υποφέρεις από αγχώδεις διαταραχές που αργά ή γρήγορα οδηγούν σε νευρική εξουθένωση ακόμα και σε κατάθλιψη. Γι’ αυτό κι εγώ, έχοντας περάσει όλα αυτά τα στάδια όταν ανακάλυψα τους μηχανισμούς του εγκεφάλου μου πήρα μεγάλη απόφαση να αγκαλιάσω τις ιδιαιτερότητες μου και να τις προστατέψω από τις κοινωνικές νόρμες. Εξάλλου όλες τους είναι ακίνδυνες και χαριτωμένες κι απλώς με κάνουν να δείχνω και να φέρομαι σαν μικρό παιδί με πρόωρη ανάπτυξη.

Είναι αστείο ας πούμε να βλέπεις μια μεγαλόσωμη γυναίκα με όλα τις τα θηλυκά γνωρίσματα να γαβγίζει ή να νιαουρίζει όταν βαριέται ή στρεσάρεται για να ηρεμήσει το νευρικό της σύστημα ή να φέρει τον εαυτό της σε κατάσταση ευφορίας όταν είναι λυπημένη ή κάνει εργασίες που δεν συμπαθεί. Και τα γαβγίσματα και τα νιαουρίσματα δεν είναι τίποτα μπροστά στο τεράστιο ρεπερτόριο οικόσιτων και άγριων ζώων καθώς και άγνωστων ομιλιών, διαλέκτων και επιφωνημάτων με περίεργη και αλλόκοτή τοποθέτηση φωνής και σώματος. Ξέρεις υπάρχουν πολλοί φιλότεχνοι που θα έκαναν ουρές για να παρακολουθήσουν μία τέτοια παράσταση νευροδιαφορετικού αυτοσχεδιασμού. Μεταξύ μας και εγώ. Υπήρχε μάλιστα και ένα αντίστοιχο καλλιτεχνικό κίνημα του μεσοπολέμου το λεγόμενο DADA που υποστήριζε το αλλόκοτο, το δυσνόητο και το ασυνάρτητο, το χλευαστικό και το σοκαριστικό σαν βασική εικαστική έκφραση. Ήταν η απάντηση τους στην ακαδημαϊκή τέχνη της αστικής τάξης που την θεωρούσαν συνένοχη για τον παγκόσμιο πολεμικό όλεθρο των αρχών του 20ου αιώνα.

Εσύ τι νέα καπετάνιο; Πώς κυλάει η ζωή σου; Άσε μη μου πεις, κουπί, το βλέπω. Αν θέλεις έλα να γαβγίσουμε παρέα καμιά μέρα. Θα νιώσεις πολύ, πολύ καλύτερα. Στο εγγυώμαι.

Με εκτίμηση

Χριστίνα Πεταλωτή

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Secret Santa 2022

  Στην εκπνοή του χρόνου σας εύχομαι ολόψυχα Χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2023 με δύναμη και δημιουργικότητα. Τα τελευταία χρόνια οι δραστηριότητές μου έχουν μετακυλιστεί στο instagram  @kristi_petaloti  και στο youtube  Kristi Petaloti . Παρ' όλα αυτά είναι συγκινητικό που κάποιοι παλιοί φίλοι συνεχίζετε να με τιμάτε με την παρουσία σας και τη σκέψη σας. Θαυμάζω το μεράκι σας να κρατάτε την παράδοση και να διοργανώνετε ακόμα δράσεις.  Η Γατόσφαιρα θα μείνει για πάντα ανοιχτή έστω και για κάποιες σποραδικές αναρτήσεις. Παραμένει το πρώτο μου σπιτικό, το σημείο έναρξης πολλών ωραίων πραγμάτων και μπορεί στο μέλλον αν αλλάξει κάτι στην διάρθρωση του Blogger ή και του Wordpress να με βολέψει να γίνω ξανά τακτικότερη.  Όπως φανερώνει και ο τίτλος της ανάρτησης έχουμε μυστικό Άγιο Βασίλη μια δράση θεσμό της βλογκογειτονιάς μας που συντονίζει κάθε χρόνο ακούραστη η αγαπημένη μας Μαριλένα  marilenaspotofart . Ο δικός μου μυστικός Άγιος Βασίλης είναι η Σμαραγδούλα μας  smaragdenia-roul

Secret Santa 2023

 Η ανάρτηση μου στο ιστολόγιο μου κατέληξε να είναι μια ετήσια πλέον παράδοση. Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι οι οπτικοακουστικές πλατφόρμες με έχουν κερδίσει και η Γατόσφαιρα παραμένει για συναισθηματικούς λόγους.  Ένα μεγάλο ευχαριστώ στη φίλη Ιωάννα από το ιστολόγιο Συννεφάκι και τα όμορφα δωράκια που μου έστειλε http://kloanna.blogspot.com/ Κι ένα ακόμη ευχαριστώ στην αγαπημένη μας οικοδέσποινα Μαριλένα που μας συντονίζει κάθε χρόνο και μπαίνει πάντα στον κόπο και τα έξοδα να μας στέλνει αναμνηστικά δωράκια. https://marilenaspotofart.wordpress.com/ Εύχομαι σε όλες και όλους καλή κι ευλογημένη χρονιά κι όλη η ευγένεια που διαθέτετε να σας έρχεται πίσω στο πολλαπλάσιο. Για τους πιο ορεξάτους φίλους στο κανάλι μου δείχνω τα δωράκια αναλυτικότερα

Ένα αγόρι

 Ένα αγόρι θέλει να γίνει ποιητής, να μιλά για την αγάπη Ένα αγόρι θέλει να πατήσει στα σύννεφα, να νιώσει το σώμα του να ελαφραίνει Να ξαπλώσει πάνω στη δροσερή χλόη  Να αποκοιμηθεί με το κελάηδημα των πουλιών Να χτενίσει τα μαλλιά της αγαπημένης του. Ένα αγόρι θέλει κόψει ένα τριαντάφυλλο και να το βάλει στο βάζο Να κεντήσει μια καρδιά και να την κάνει δώρο Να μαζέψει κοχύλια σε ένα ακρογυάλι  Να γράψει στην άμμο ένα σ΄αγαπώ Κι αυτή είναι η συμμετοχή μου για τη  Μίνι Σκυτάλη#1  της Μαίρης με φωτογραφία κλήρωσης τη Νο4 Ενώ λίγες μέρες νωρίτερα είχα μια ''Ελεύθερη πτώση'' για το δρώμενο των  Γνωμικών   Φοβάμαι τον κόσμο, θυμάμαι είχα πει στον ψυχολόγο. Φοβάμαι να αναμετρηθώ με τον κόσμο,να μπω σε μια παρέα και να συμμετέχω στις συζητήσεις, να βγω ένα ραντεβού, να πάω σε μια συνέντευξη. Φοβάμαι πως θα τους είμαι βάρος, πως θα σπαταλήσω το χρόνο τους. Είναι τόσο πολλοί ωραίοι και ενδιαφέροντες άνθρωποι εκεί έξω. Άνθρωποι που ξέρουν να συμπεριφερθούν, να στηθούν, να περπατ