Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια φορά μια γειτονιά...

Πέντε το απόγευμα και οι νοικοκυρές μαχμουρλούδες ακόμα από τον μεσημεριανό  τον ύπνο, βάζουν μπρος τα καμινέτα τους για να ψήσουν τον τούρκικο, όπως πολύ σωστά ξέρανε να ονομάζουν το αραβικό χαρμάνι. Άσπρα φλιντζανάκια, το πλεκτό παραμάσχαλα κι όξω απ' την πόρτα.

Πάντα πιστές στο ραντεβού τους έπιαναν με τη σειρά το πόστο τους στο πεζούλι του μαχαλά και οι βελόνες τους έπαιρναν φωτιά.

-Τι πλέκεις μαρή εσύ τώρα;
-Ένα τραπεζομάντιλο για τη νύφη μου.
-Εσύ Νίτσα ακόμα να τελειώσεις τη δαντέλα;
-Δε με βοηθάνε τα μάτια μου καλέ και την ημέρα πού να αδειάσω με τις δουλειές; Πέντε στόματα έχω να ταΐσω μην κοιτάς εσύ που είστε δυο ψυχές μονάχα.

Μια μπάλα εκσφενδονίζεται και σκάει δίπλα στον καφέ της ακριανής.

-Βρε συ! Κουτουρντισμένο, τράβα πιο κει να παίξεις!
-Αχ, άμα σε περιλάβω εσένα που μου βγήκες πάλι χωρίς ζακέτα.

Κι έτσι χαλαρά κι όμορφα κυλούσαν τα απογεύματα στη γειτονιά που μεγάλωσα, κάτω από φορτωμένες κληματαριές κι ολάνθιστα γεράνια.

Τελευταία και καταϊδρωμένη συμμετοχή στο κάλεσμα της Πέτρας



Σχόλια

  1. Τι ζωντανές εικόνες από την παλιά σου γειτονιά, μεταφέρεις στο κείμενό σου! Και με λέξεις που νόμιζα πως έχουν ξεχαστεί, το διανθίζεις! (μαχμουρλούδες, κου(ν)τουρντισμένο!)

    Ήρθε και "κούμπωσε" η γειτονιά σου στο αποψινό, ανοιξιάτικο σούρουπο!

    Να είσαι καλά!
    Τα φιλιά μου! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την μου! Χαίρομαι που σου άρεσε Νατάσα μου! Σ ευχαριστώ πάρα πολύ!!! Μια μεγάλη αγκαλιά!

      Διαγραφή
  2. Μπορεί να άργησες Χριστίνα αλλά το κείμενό σου μας ανοίγει πίσω τις μνήμες στις παλιές όμορφες παραδοσιακές γειτονιές. Καλό Σαββατόβραδο να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γεμάτη αρώματα και όμορφες εικόνες :)))
    Μοιάζει σαν γειτονιά από παλιά ελληνική ταινία...!
    Καλό μήνα Χριστίνα μου και καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι μοιάζει πολύ και έτσι ήταν μια φορά κι έναν καιρό..
      Καλό μήνα κορίτσι μου!

      Διαγραφή
  4. Eμενα μου ειρθε να παω να φιαξω ενα καφε σαν κι αυτον της φωτο..
    Στο χωριο της μανας μου ειχαν αντι για πεζουλι.. "το κουτσουρο!"
    και σχολιαζαν πλεκοντας τα του χωριου..

    Ωραια και χαλαρη γειτονια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το κούτσουρο ε; Άρα κοντά σε δάσος ήσασταν, πολύ ενδιαφέρον. Κι εγώ έχω έναν τέτοιο καφέ δίπλα μου!

      Διαγραφή
  5. Μαχμουρλού με αποκαλουσε η συγχωρεμενη η γιαγια μου, ωρα της καλή!
    Τι μου θυμισες
    Καλη συνέχεια στη μέρα μας!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες; Μέσα έπεσα, από τη γιαγιά μου έμαθα κι εγώ αυτή τη λέξη.

      Φιλάκια κοριτσάκι μου!

      Διαγραφή
  6. :)
    Πολύ ωραίο κείμενο, Χριστίνα μου!!
    Ιστορική αναδρομή με τα όλα της :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι όμορφο κείμενο, γεμάτο μνήμες! Μπράβο Χριστίνα!
    (τη λέξη "μαχμουρλού" τη λέω κι εγώ, χαχα!!)
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα ε είναι σουξεδιάρικη λέξη! Σ ευχαριστώ πολύ κοριτσάρα μου! Φιλάκια πολλά!!!

      Διαγραφή
  8. Εσύ ήσουν βρε αυτό που ξεχνούσες τη ζακέτα σου;;;
    Έτσι ήταν κάποτε στις μικρές γειτονιές, όπου η παρατήρηση γινόταν, γιατί ήθελαν κάτι
    να πουν στα παιδιά, να δείξουν την έγνοια τους. Λίγες ήταν αυτές που έκαναν αυστηρές
    παρατηρήσεις και τις εννοούσαν. Ήταν εκεί όμως όταν συνέβαινε κάτι κακό και πάλι για να
    νοιαστούν.
    Όμορφες εικόνες, Χριστίνα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι εγώ ήμουν, χαχαχα δεν μπορώ να πω πως τα χρόνια τότε ήταν καλύτερα γιατί συνέβαιναν πολλά άσχημα που τα κουκουλώνανε, αλλά σίγουρα οι γειτονιές μας ήταν πιο όμορφες και ζωντανές.

      Καλή Σ/Κ Γλαύκη μου!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Αν είσαι φίλος καλοδεχούμενος, αν ήρθες να σπαμάρεις σκέψου το ξανά!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Secret Santa 2022

  Στην εκπνοή του χρόνου σας εύχομαι ολόψυχα Χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2023 με δύναμη και δημιουργικότητα. Τα τελευταία χρόνια οι δραστηριότητές μου έχουν μετακυλιστεί στο instagram  @kristi_petaloti  και στο youtube  Kristi Petaloti . Παρ' όλα αυτά είναι συγκινητικό που κάποιοι παλιοί φίλοι συνεχίζετε να με τιμάτε με την παρουσία σας και τη σκέψη σας. Θαυμάζω το μεράκι σας να κρατάτε την παράδοση και να διοργανώνετε ακόμα δράσεις.  Η Γατόσφαιρα θα μείνει για πάντα ανοιχτή έστω και για κάποιες σποραδικές αναρτήσεις. Παραμένει το πρώτο μου σπιτικό, το σημείο έναρξης πολλών ωραίων πραγμάτων και μπορεί στο μέλλον αν αλλάξει κάτι στην διάρθρωση του Blogger ή και του Wordpress να με βολέψει να γίνω ξανά τακτικότερη.  Όπως φανερώνει και ο τίτλος της ανάρτησης έχουμε μυστικό Άγιο Βασίλη μια δράση θεσμό της βλογκογειτονιάς μας που συντονίζει κάθε χρόνο ακούραστη η αγαπημένη μας Μαριλένα  marilenaspotofart . Ο δικός μου μυστικός Άγιος Βασίλης είναι η Σμαραγδούλα μας  smaragdenia-roul

Σκέψεις ενηλικίωσης

  Πόσες φορές ενηλικιώνεται ο άνθρωπος; Όσες χρειάζεται θα πω. Στα είκοσι παίρνεις για πρώτη φορά την ελευθερία στα χέρια σου, μια ελευθερία που την παρανοείς και την ξοδεύεις αλόγιστα. Θέλεις να ζήσεις και να δοκιμάσεις πράγματα και λες σε όλα ναι κι αυτά τα ναι μια μέρα σε εκδικούνται. Ευτυχώς όμως έρχεται η δεύτερη ενηλικίωση εκεί κοντά στα σαράντα που σου λέει πως ήρθε η ώρα μάθεις να διαχειρίζεσαι αυτήν την ελευθερία προς όφελός σου. Το καμπανάκι του χρόνου και της νιότης που θα αρχίσει να σε εγκαταλείπει σου θυμίζουν ότι δεν χρωστάς σε κανέναν τίποτα παρά μόνο στον εαυτό σου. Χρωστάς τις βόλτες που σε ευχαριστούν με τον τρόπο που εσύ γουστάρεις. Χρωστάς τις ώρες ανάπαυσης χωρίς να πρέπει να δώσεις λογαριασμό σε κανέναν. Χρωστάς τους φίλους που σου δίνουν χαρά και χαμόγελα και όχι εκείνους που θα σε ψυχοπλακώσουν.  Στον κόσμο που ζούμε οι εξουσίες χρειάζονται στρατιώτες. Εκκλησία, Κράτος, Επαναστάσεις όλοι χρειάζονται στρατιώτες να αγωνιστούν για λογαριασμό τους. Η Εκκλησία θέλει

Secret Santa 2023

 Η ανάρτηση μου στο ιστολόγιο μου κατέληξε να είναι μια ετήσια πλέον παράδοση. Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι οι οπτικοακουστικές πλατφόρμες με έχουν κερδίσει και η Γατόσφαιρα παραμένει για συναισθηματικούς λόγους.  Ένα μεγάλο ευχαριστώ στη φίλη Ιωάννα από το ιστολόγιο Συννεφάκι και τα όμορφα δωράκια που μου έστειλε http://kloanna.blogspot.com/ Κι ένα ακόμη ευχαριστώ στην αγαπημένη μας οικοδέσποινα Μαριλένα που μας συντονίζει κάθε χρόνο και μπαίνει πάντα στον κόπο και τα έξοδα να μας στέλνει αναμνηστικά δωράκια. https://marilenaspotofart.wordpress.com/ Εύχομαι σε όλες και όλους καλή κι ευλογημένη χρονιά κι όλη η ευγένεια που διαθέτετε να σας έρχεται πίσω στο πολλαπλάσιο. Για τους πιο ορεξάτους φίλους στο κανάλι μου δείχνω τα δωράκια αναλυτικότερα